۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83297290
T T
۰ نفر
روزنامه داون پاكستان: غرب در مسیر تعامل با ایران گام بردارد

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاكستان، با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و برخی كشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش تنش با ایران ، نوشت؛ غرب از جمله آمریكا باید به جای افزایش تنش ، در مسیر تعامل و مذاكره با ایران قدم بردارند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پاكستانی روز سه شنبه در سرمقاله خود با عنوان «ایران و ان پی تی»، نوشت: هرگونه اقدام باید برای جلوگیری از تشدید اوضاع باید از واشنگتن آغاز شود زیرا خشونت گرایان در حال ارائه مشورت به ترامپ هستند و البته آنان هرگز از طریق تشدید تنش ها به اهداف خود نمی رسند.
این روزنامه انگلیسی زبان پاكستان خطاب به كشورهای اروپایی گفت كه آنان باید به همكاری های اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند و بگذارند فضای تنفس برای اقتصادی ایران باز باشد.
به نوشته این روزنامه، برخی از دشمنان ایران شامل رژیم صهیونیستی و برخی از كشورهای حوزه خلیج فارس در صدد ترویج جنگ علیه تهران هستند اما این هرگز به نفع ملت های خاورمیانه نیست بنابراین غرب از جمله آمریكا باید به جای ایجاد جنگ جدید، در مسیر تعامل و مذاكره با ایران قدم بردارند.
نویسنده این مطلب، تحریك ایران برای خروج از برجام را اهرم فشار و ترفند از سوی آمریكا دانست و توصیه كرد كه جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به چنین ترفندهای كاخ سفید هوشیار باشد.
وی تصریح كرد: تهران می بایست همچنان به برجام متعهد بماند زیرا تحریك برای خروج از این توافق، ممكن است تله آمریكا و متحدان آن باشد.
در این سرمقاله آمده است: هدف اصلی دولت ترامپ افزایش رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و انزوای این كشور در سطح بین المللی است در حالی كه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام كرده است كه این كشور قادر به خروج از پیمان ان پی تی و حتی توافق هسته است مگر اینكه اعضای اروپایی فضای سازگار برای تعاملات اقتصادی با ایران بدون درنظر گرفتن تحریم های آمریكایی، را فراهم كنند.
روزنامه داون نوشت: زمانی كه آژانس بین المللی اتمی فعالیت شفاف ایران درخصوص توافق هسته ای را تایید می كند، این كشور نباید به مخالفان خود فرصت بهره برداری بدهد كه درپی آن چنین وضعیتی ایجاد شود كه مجبور به اتخاذ تصمیم شود.
آساق*274**1663**