۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۴
کد خبر: 83298163
T T
۰ نفر
نكوداشت پيشكسوت سفالگري محمدعلي فضلي نژاد در مشهد برگزار شد

مشهد- ايرنا- نكوداشت پيشكسوت سفالگري استاد محمدعلي فضلي نژاد به پاس تلاشهاي فراوان اين استاد برجسته در مشهد برگزار شد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي روز سه شنبه در اين مراسم با بيان اين كه استاد فضلي نژاد نمونه اي از مفاخر بزرگ استان است گفت: نكوداشت مفاخر و مشاهير فرهنگي و هنري تاكيد بر ديرينگي درخشان اين استان در حوزه فرهنگ و هنر است كه به نوعي بزرگداشت اصالت هويت و فرزانگي يك كشور و يك ملت تلقي مي‌شود.
ابوالفضل مكرمي فر افزود: اهتمام به تجليل از مفاخر و مشاهير موجب افزايش خودباوري قومي و ملي است و هرچه قدر بزرگان و آثار آنان بيشتر معرفي و شناسايي شوند بيشتر به سرمايه هاي معنوي و ارزش مواريث فرهنگي افزوده مي شود.
وي ادامه داد: استاد فضلي نژاد استادي آگاه، مهربان، بسيارمنظم و وظيفه شناس در حوزه هنر سفالگري بوده است و بي آن كه احساس خستگي كند بيش از50 سال به خلق آثار بي بديل هنري پرداخته است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: فضلي نژاد نمونه بارز استادي است كه فرهنگ استاد - شاگردي را در هنر خود رعايت كرده و در انتقال هنر خويش به شاگردان از هيچ كوششي دريغ نكرده است.
در اين مراسم به رسم يادبود هدايايي هنري توسط مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، مراكز فرهنگي و هنري مشهد و تعدادي از علاقه مندان به اين استاد پيشكسوت تقديم شد.
1922/7496