۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83299092
T T
۰ نفر
1500 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی كردستان پرداخت می شود

سنندج - ایرنا - استاندار كردستان گفت: امسال یك هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی مشكل دار در این استان پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی كارگر با بیان اینكه سال گذشته بانك های خصوصی و دولتی این استان بیش از 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت كرده اند، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت از سرمایه گذاران دعوت می كند كه در راستای بخش تولید پای كار بیایند.
وی به تشكیل 93 جلسه كارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته در استان اشاره و اضافه كرد: در این جلسه ها 580 طرح مطرح شده كه 829 مصوبه داشته و 58 درصد آن اجرایی شده است.
مردانیا افزود: در این راستا هفت هزار و 750 نفر تثبیت شغل شده و در صورتی كه بقیه انجام شود تعداد شغل های ثبت شده به 11 هزار مورد می رسد و امسال نیز یك هزار و 500 میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی دارای مشكل بخش صنعت و كشاورزی تسهیلات پرداخت می شود.
استاندار كردستان با بیان اینكه در سفر رئیس جمهور كه قرار است بعد از ماه مبارك رمضان انجام شود منطقه ویژه اقتصادی بانه به بهره برداری می رسد، یادآور شد: سرمایه گذاران اقلیم كردستان عراق مشتاق به سرمایه گذاری در این منطقه هستند.
وی تاكید كرد: از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایجاد شهرك صنعتی مشترك بین كردستان و اقلیم كردستان عراق است.
مرادنیا با اشاره به اینكه نباید چهره استان را سیاه جلوه داد، گفت: دشمن در تلاش ایجاد ناامیدی و از بین بردن روحیه نشاط و همدلی در جامعه است لذا شرایط امروز كشور سخت تر از زمان جنگ جلوه می كند.
وی با بیان اینكه تمام هجمه ها و تبلیغات دنیا در حال حاضر بر علیه ایران است، اضافه كرد: در چنین شرایطی دولتی، كارگر و كارفرما معنی ندارد و باید همه در كنار هم تلاش كنیم تا از این شرایط حساس نیز به سلامت عبور كنیم.
استاندار كردستان با بیان اینكه سیاه جلوه دادن چهره استان از سوی عده ای جفا در حق كارگران و كارفرمایان است، افزود: در استان تلاش های زیادی انجام شده كه رسیدن به رتبه دوم تولید گندم در كشور، رسیدن تولیدات كشاورزی به حدود سه میلیون تن، 6.7 میلیارد دلار حجم مبادلات اقتصادی از مرز باشماق و سیران بند از جمله این تلاش ها است.
وی با اشاره به اینكه در زمینه های مختلف استان در حال تلاش برای توسعه و رونق اقتصادی است، گفت: شهرك صنعتی شماره چهار سنندج كه سال ها درگیر مشكلات بود هم اكنون اراضی مورد نیاز 15 واحد آن به سرمایه گذاران واگذار شده است.
در پایان این مراسم از كارگران نمونه استان تجلیل شد.
7349 / 3034