۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83299189
T T
۰ نفر

شهرك صنعتي جهرم با 74 سرمايه ‌گذار قرارداد بست

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83299189
شهرك صنعتي جهرم با 74 سرمايه ‌گذار قرارداد بست

شيراز-ايرنا- مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس گفت: قرارداد با 74 سرمايه‌گذار در شهرك صنعتي جهرم و ناحيه صنعتي كوثر جهرم منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احد فتوحي چهارشنبه در جلسه ميز سرمايه‌گذاري جهرم افزود: 35 واحد صنعتي از كل قراردادها در اين دو شهرك صنعتي با اشتغال‌زايي حدود900 نفر به بهره‌ برداري رسيده است.
وي بيان كرد: هم‌اينك 40 واحد صنعتي نيز در اين دو شهرك صنعتي در مرحله ساخت‌ و ساز است كه با بهره ‌برداري از اين واحدها اشتغال در شهرك‌هاي صنعتي جهرم به دو برابر ميزان فعلي افزايش پيدا مي‌كند.
فتوحي ابراز كرد: زيرساخت‌ها در شهرك صنعتي جهرم تكميل شده و بخش زيادي از اراضي اين شهرك صنعتي، واگذاري شده است و اين شركت براي اجراي طرح توسعه اين شهرك صنعتي آمادگي دارد.
وي بيان كرد: با محوريت فرمانداري ويژه شهرستان جهرم موانع طرح توسعه بايد برطرف شود تا با اجراي اين طرح زمينه مناسبي براي جذب سرمايه‌ گذاران جديد فراهم شود.
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس گفت: زيرساخت‌ها در ناحيه صنعتي كوثر آماده است و در اين ناحيه‌ كه 67 هكتار مساحت دارد، 22 قرارداد سرمايه‌گذاري با متقاضيان منعقدشده و 41 هكتار از اراضي صنعتي آن آماده واگذاري است.
فتوحي ادامه داد: اين شركت براي راه‌اندازي نواحي جديد در بخش‌هاي سيمكان و خفر و نيز ساير مناطق مستعد شهرستان جهرم آمادگي دارد.
وي گفت: برخي از مشكلات واحدهاي صنعتي ناشي از شرايط اقتصادي جامعه و برخي ديگر نيز در اثر مسائل مربوط به توان فروش، بازاريابي و كيفيت و رقابت‌ پذيري محصولات واحدهاي توليدي است كه حل هركدام از اين موارد، راهكار مناسب خود را مي‌طلبد و در اين زمينه وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز برنامه‌ريزي جامعي انجام داده است.
فرماندار ويژه شهرستان جهرم نيز در اين جلسه بر رونق چرخه فعاليت واحدهاي توليدي تأكيد كرد و گفت: اولويت مديران، تلاش براي راه‌اندازي مجدد واحدهاي توليدي منفعل باشد.
وي خواستار اخذ مجوزهاي لازم براي توسعه شهرك صنعتي جهرم شد و بيان كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در شهرستان جهرم، درصدد توسعه و گسترش شهرك صنعتي هستيم.
جلسه بررسي مسائل و مشكلات شهرك صنعتي جهرم و بازديد از واحدهاي توليدي مستقر در اين شهرك به مناسبت فرارسيدن روز كار و كارگر با حضور امام جمعه جهرم، مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس، فرماندار ويژه شهرستان جهرم، صنعتگران و سرمايه‌گذاران شهرستان جهرم و تني چند از مسئولان برگزار شد.
شهرستان جهرم در 193 كيلومتري جنوب شرق شيراز قرار دارد.
9910 /1876