۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 83299313
T T
۰ نفر
چه بازی‌های موبایلی در كدام استان‌ها بیشتر طرفدار دارد؟

تهران- ایرنا- كافه‌بازار هر فصل، اطلاعات جالبی از بازیهای مورد توجه كاربران خود منتشر می‌كند، براساس اطلاعات منشتره در آخرین گزارش، یزدی‌ها دنبال به بازی‌های هیجان‌انگیزند و شمالی‌ها بیشتر بازی‌های آموزشی را دنبال می‌كنند.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار ایرنا، بر اساس گزارش فصلی‌ كافه‌بازار از كاربرانش كه امروز 11 اردیبهشت منتشر شده، 65 درصد كاربران اندرویدی ایران دست‌كم یك بازی روی گوشی موبایل خود دارند.
بازی كردن روی گوشی آن قدری لذت دارد كه 65 درصد مردم ایران را وادار به نصب حداقل یك بازی روی گوشی موبایل كرده است. در این گزارش كه در مورد میزان استقبال مردم استان‌های مختلف از بازی‌های موجود در كافه‌بازاراست، می‌بینیم 40 میلیون ایرانی چه بازی‌هایی را نصب كرده‌اند.
بازی موبایل از آن سرگرمی‌هایی است كه نه سن و سال می‌شناسد، نه نژاد و محل زندگی. گزارش‌ كافه‌بازار كه امروز منتشر شده، نشان می‌دهد 65 درصد كاربران حداقل یك بازی از كافه‌بازار دانلود كرده‌اند. 6.5 درصد مردم بیشتر از 10 بازی روی گوشی موبایل خود نصب كرده‌اند.
بر اساس این گزارش 24 میلیون كاربر ایرانی روی گوشی خود بازی نصب كرده‌اند و در بین همه بازی‌ها، «آمیرزا» با بیشتر از سه میلیون نصب فعال، بیشترین طرفدار را در بین كاربران دارد. طوری كه حدود 15 درصد كاربران كافه‌بازاراین بازی را نصب كرده‌اند.

** یزدی‌ها، گیمر‌های بی‌رقیب موبایل
حدود 69.1 درصد كاربران یزدی اپلیكیشن بازار حداقل یك بازی روی گوشی خود نصب كرده‌اند. البته میانگین كشور هم آن‌چنان كم نیست. گزارش‌های كافه‌بازار نشان می‌دهد 65.3 درصد كاربران كافه‌بازارحداقل یك بازی روی گوشی موبایلشان نصب كرده‌اند.
در طرف مقابل، ایلامی‌ها از همه كمتر روی موبایلشان بازی نصب می‌كنند. طوری كه كمترین تعداد نصب بازی به این استان تعلق دارد و 62.8 درصد كاربران ایلامی روی موبایل خود حداقل یك بازی نصب كرده‌اند.
گزارش كافه‌بازارنشان می‌دهد 6.5 درصد كاربران كافه‌بازاربیشتر از 10 بازی روی گوشی خود نصب كرده‌اند، این تعداد در استان یزد 8.6 درصد و در ایلام به عنوان كمترین تعداد نصب بازی 5.6 درصد است.
** گیمرهای حرفه‌ای در بوشهر
با اینكه یزدی‌ها از همه بیشتر روی گوشی خود بازی نصب می‌كنند اما گیمر‌های حرفه‌ای كه بیشتر از 50 بازی روی موبایلشان نصب كرده‌اند در بوشهر بیشتر از بقیه استان‌ها سر و كله‌شان پیدا می‌شود.
گزارش كافه‌بازارنشان می‌دهد 0.6 درصد كاربران بوشهری بیشتر از 50 بازی روی گوشی موبایل خود نصب كرده‌اند. این رقم در كشور میانگین 0.3 درصد است و از همه كمتر به استان خراسان رضوی مربوط می‌شود كه در آن تنها 0.1 درصد كاربران، 50 بازی روی موبایلشان نصب كرده‌اند.

** بازی‌های ایرانی، بازی‌های خارجی
فرقی نمی‌كند بازی ایرانی باشد یا خارجی، به هر صورت گزارش كافه‌بازار نشان می‌دهد حدود 24 میلیون كاربر كافه‌بازار روی گوشی موبایل خود بازی نصب كرده‌اند. از این تعداد شش میلیون نفر تنها به بازی‌های خارجی علاقه دارند و صرفا بازی خارجی روی گوشی خود نصب می‌كنند و شش میلیون نفر دیگر به جز بازی ایرانی سراغ هیچ بازی دیگری نمی‌روند. در این بین 14 میلیون كاربر دیگر كه از كافه‌بازار بازی دانلود كرده‌اند، ایرانی یا خارجی بودن بازی‌ها هیچ فرقی برایشان ندارد و هر دو نوع بازی را روی گوشی خود نصب كرده‌اند.

** آمیرزا؛ سلطان بازی‌های موبایلی
بازی ایرانی آمیرزا بیشترین تعداد نصب از كافه‌بازار را به خود اختصاص داده است. گزارش‌های كافه‌بازار نشان می‌دهد این بازی در صدر پرمخاطب‌ترین بازی‌های موجود در كافه‌بازار است و بعد از آن Clash of Clans و Swipe Brick Breaker قرار دارند. بیش از سه میلیون نفر از كاربران كافه‌بازار بازی آمیرزا را روی گوشی خود نصب كرده‌اند.
در توضیحات آن آمده كه آمیرزا یك بازی سرگرم‌كننده در سبك كلمات است كه شما را به چالشی بزرگ و شیرین دعوت می‌كند. هدف بازی پیدا كردن كلمات مورد نظر از بین حروف به هم ریخته است. در این بین شما باید هوش و ذكاوت خود را در بین بزرگان و میرزا‌های عرصه كلمات محك بزنید و اعتبار خود را افزایش دهید. از میرزا دلاك مشتمالیان گرفته تا میرزا عالم خردمند، همه و همه رقیبان سرسختی برای شما خواهند بود.
این بازی بیش از 800 مرحله متفاوت با ده‌ها شخصیت بامزه ایرانی دارد. گزارش كافه‌بازارنشان می‌دهد حدود 14.9 درصد كاربران كافه‌بازار بازی آمیرزا را روی گوشی خود نصب كرده‌اند. در این بین اصفهانی‌ها علاقه بیشتری به آمیرزا نشان داده‌اند و 18.3 درصد كاربران اصفهانی كافه‌بازار این بازی را نصب كرده اند. در طرف مقابل سیستانی‌ها از همه كمتر از این بازی خوششان می‌آید. چراكه تنها 10.8 درصد كاربران استان سیستان و بلوچستان بازی آمیرزا را دانلود و نصب كرده‌اند.
دهكده خود را بسازید، قبیله تشكیل دهید و با میلیون‌ها بازیكن سراسر جهان بازی كنید و آن‌ها را شكست دهید. گزارش كافه‌بازارنشان می‌دهد بعد از آمیرزا، بازی Clash of Clans بیشترین مخاطب را در بین كاربران كافه‌بازاربه خود اختصاص داده. طوری كه حدود 8.9 درصد كاربران این بازی را روی گوشی موبایل خود نصب كرده‌اند. مردم سیستان و بلوچستان بیشترین علاقه را به بازی Clash of Clans نشان داده‌اند. طوری كه حدود 13.5 درصد كاربران این استان این بازی را از كافه‌بازار دانلود و نصب كرده‌اند. در طرف مقابل مازندرانی‌ها رابطه خوبی با این بازی ندارند و تنها 7.1 درصد آن‌ها سراغ نصب این بازی رفته‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از دو میلیون كاربر كافه‌بازار این بازی را دنبال می‌كنند.

**بازی ساده‌ای كه معتادت می‌كند
Swipe Brick Breaker را حتما دیده‌اید. حتی اگر آن را نصب هم نكرده باشید، بالاخره در تاكسی، اتوبوس و مترو یك نفر پیدا می‌شود كه مشغول شكستن آجر‌ها باشد. اكنون بیش از دو میلیون كاربر كافه‌بازار بازی Swipe Brick Breaker را روی گوشی خود نصب كرده‌اند تا این بازی روی گوشی 7.3 درصد كاربران كل كشور نصب شده و در مقام سوم پرطرفدارترین بازی كافه‌بازار قرار بگیرد.
گزارش كافه‌بازار نشان می‌دهد اردبیلی‌ها بیشترین علاقه را به شكستن آجر دارند. چراكه حدود 13.8 درصد كاربران اردبیلی كافه‌بازاراین بازی را دانلود و نصب كرده‌اند. در طرف مقابل بوشهری‌ها زیاد از این بازی خوششان نیامده و تنها 1.8 درصد كاربران بوشهری سراغ این بازی رفته‌اند.

** یزدی‌ها دنبال هیجان، شمالی‌ها دنبال یاد گرفتن
دسته‌بندی‌های مختلف بازی‌ها در كافه بازار، هر كدام در جذب مردم یك استان موفق بوده‌اند. در این بین نتیجه آمار‌های كافه‌بازار جالب به نظر می‌رسد. طوری كه استان‌های شمالی بیشتر از بقیه اهل بازی‌های آموختنی هستند. طوری كه طرفدار‌های بازی‌های دسته كلمات و دانستی‌ها از همه بیشتر در استان مازنداران زندگی می‌كنند.
از طرف دیگر مردم گلستان بیشترین اقبال را به بازی‌های آموزشی نشان داده‌اند. گیلانی‌ها حتی موقع بازی كردن هم به ورزش فكر می‌كنند. برای همین بیشترین تعداد نصب بازی‌های دسته ورزشی به استان گیلان اختصاص دارد. گزارش‌های كافه‌بازار نشان می‌دهد یزدی‌ها بیشتر از بقیه اهل هیجان در بازی هستند. طوری كه بیشترین تعداد نصب بازی‌های اكشن، معمایی و امتیازی به استان یزد اختصاص دارد.
كاربران سیستان و بلوچستان خودشان را در بین طرفدار‌های اصلی سه دسته استراتژی، رانندگی و شبیه‌سازی كافه‌بازارقرار داده‌اند. طوری كه بیشترین تعداد كاربران این دسته از بازی‌ها در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌كنند.
كاربران اردبیلی كافه‌بازاربیشترین علاقه را در بین مردم دیگر استان‌ها به بازی‌های تفننی نشان داده‌اند. همچنین گزارش كافه‌بازارنشان می‌دهد دسته‌های ماجرایی و خانوادگی بیشترین طرفدارشان را در استان خراسان رضوی پیدا كرده‌اند.
علمی 9207** 1055