۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۱۷
کد خبر: 83299890
T T
۰ نفر

اسلامي:محله غم تسلي كنگاور يك غم سنگين براي مسئولان بود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۱۷
کد خبر: 83299890
اسلامي:محله غم تسلي كنگاور يك غم سنگين براي مسئولان بود

كرمانشاه- ايرنا- وزير مسكن و شهرسازي گفت: محله قديم «غم تسلي» كنگاور با معابر باريك، شيب زياد و طاقت فرسا يك غم سنگيني براي مسئولان بود.

به گزارش ايرنا، محمد اسلامي عصر چهارشنبه در آيين افتتاح مسكن مهر 412 واحدي كنگاور و كلنگ زني محور كنگاور – نهاوند كه از طريق ويدئو كنفرانس توسط رئيس جمهوري انجام شد، اظهار داشت: پروژه جابه جايي مسكن مهر غم تسلي كنگاور يك پروژه بزرگي بود كه با همت مسئولين استاني و شهرستاني انجام شده است.
او ادامه داد: اين پروژه با تلاش و همت مسئولين و دستگاههاي خدمت رسان به بهره برداري رسيد و از شهردار كنگاور هم مي خواهيم يك بوستان مناسبي كه در شان ساكنين شهرك مهرآوران باشد در اين محل احداث كند.
اسلامي با بيان اينكه توليد مسكن با كمك بخش خصوصي به عنوان يك اقدام ملي در اولويت اين وزارتخانه قرار دارد، اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را براي اينكه مردم صاحب مسكن شوند به كار گرفته است.
وي گفت: اين موضوع در استان كرمانشاه با ايجاد شهرك هاي جديد با كمك استاندار و اداره كل مسكن و شهرسازي در دستور كار قرار دارد.

**دهكده لجستيك كرمانشاه اين استان را متحول مي كند
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه نيز در اين آيين اظهار داشت: وزير پرتلاش، با تجربه و توانمند مسكن و شهرسازي پس از سيل اخير حتي يك شب هم براي استراحت به خانه خود نرفته است و در اين مدت در 25 استان كشور به طور كامل و مستمر پيگير مشكلات مردم بوده اند.
مهرداد سالاري افزود: مهندس اسلامي باوجود اينكه طي اين مدت در كنار مردم و به فكر اسكان آنها بودند، ولي پروژه هاي زيرساختي و توسعه عمران شهري و منطقه اي تعطيل نشدند.
او با اشاره به اينكه دهكده لجستيك كرمانشاه مي تواند اين استان را از لحاظ رشد اقتصدي متحول كند، اظهار كرد: توسعه شبكه راه آهن غرب كشور، كلنگ زني بزرگراه كنگاور نهاوند، بازسازي و نوسازي پروژه فرودگاه كه بعد از انقلاب بي سابقه بوده از اولويت هاي استان است.
سالاري عملكرد مديران و كاركنان راه و شهرسازي استان كرمانشاه در سيل اخير را درخشان ارزيابي كرد.

**كلنگ زني محور كنگاور - نهاوند با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد تومان
مديركل مسكن و شهرسازي كرمانشاه هم در اين مراسم با تقدير ازنگاه خاص دولت به اين استان اظهار داشت: مهندس اسلامي وزير مسكن و شهرسازي از زماني كه اين مسوليت خطير را پذيرفتند چهارمين بار است كه به اين استان سفر مي كنند.
مسعود شريفي ادامه داد: بسياري از مشكلات زلزله سال گذشته و سيل اخير توسط شخص وزير مسكن و شهرسازي حل شد.
وي با اشاره به بهره برداري از مسكن مهر 412 واحدي غم تسلي و هزينه 15 ميلياردي اين 22 بلوك افزود: بيش از سه ميليارد تومان نيز هزينه محوطه سازي شده كه عموما طي 6 ماه اخير انجام شده است.
شريفي در ادامه بيان داشت: باند دوم كنگاور به نهاوند كه از مطالبات به حق مردم بود در سفر وزير مسكن و شهرسازي با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد تومان كلنگ زني شد.
مديركل مسكن و شهرسازي استان كرمانشاه ادامه داد : اجراي عمليات احداث اين پروژه به طول 17 كيلومتر به مدت زمان 24 ماه و با اشتغال زايي 80 نفر آغاز خواهد شد.
وي افزود: طول كل مسير 55 كيلومتر است كه 38 كيلومتر در حوزه استان همدان قرار دارد و براي اجراي 17 كيلومتر حوزه كنگاور، علاوه بر خاك برداري و زيرسازي 64 هزار تن آسفالت نياز دارد.

**مطالبه ساكنين مسكن مهر غم تسلي درخواست افزايش مدت پرداخت اقساط است
فرماندار كنگاور هم در اين مراسم با بيان اينكه محله قديم غم تسلي محله اي پرمصائب همراه با دشواري و آسيب پذيري بالا براي مردم بود، اظهار داشت: نيازمند حمايت هاي وزير مسكن و شهرسازي براي تعيين تكليف 50 واحد باقي مانده شهرك مهرآوران هستيم.
خيراله خزايي اظهار كرد: 2 بانده كردن محور كنگاور نهاوند با سفر وزير كلنگ زني شد كه انتظار داريم همچون محور كنگاور – تويسركان به زودي فعال و هردو در بازه زماني تعيين شده به بهره برداري برسند.
وي درخواست ساكنين شهرك مهرآوران (غم تسلي) را به وزير ارائه كرد و گفت: با توجه به وضع معيشتي و تمكن مالي ساكنان اين مسكن مهر انتظار داريم اقساط بلند مدت آن در شوراي عالي مسكن و شهرسازي به 18 سال افزايش پيدا كند.
پروژه بازآفريني شهرك حاشيه نشين غم تسلي كنگاور در قالب 22 بلوك مسكوني با سطح زيربناي 35 هزار متر مربع در سال 1388 آغاز شد كه عمليات اجرايي آن با اعتبار بيش از 150 ميليارد ريال به سرانجام رسيد و در سفر رييس جمهوري افتتاح شد.
سهمم آورده اين پروژه به مبلغ 20 ميليارد ريال از محل اعتبارات سازمان ملي زمين و مسكن پرداخت شده و مابقي هزينه ساخت نيز از محل تسهيلات ارزان قيمت مسكن مهر تامين شده است.
متقاضيان بدون پرداخت هرگونه وجهي واحدهاي خود را تحويل گرفتد و صرفا اقساط تسهيلات بانكي را پرداخت خواهند كرد.
مسكن مهر غم تسلي بعد از سالها كه مراحل ساخت آن به كندي پيش رفت، با اهتمام ويژه دولت تدبير و اميد و فرماندار پرتلاش كنگاور عمليات ساخت آن به پايان رسيد و به متقاضيان تحويل داده شد.
محله غم تسلي كنگاور داراي بافت بسيار فرسوده و سخت گذر با شيب زياد بود كه به علت آسيب پذيري بالا در صورت بروز حوادث غيرمترقبه، متحمل خسارات مالي و جاني سنگيني بود.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447