فرماندار: ۱۳۰ هکتار زمین برای مرحله دوم ساخت مسکن در کنگاور اختصاص یافت

کنگاور - ایرنا - فرماندار کنگاور از اختصاص ۱۱۵هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان نهضت ملی مسکن و ۱۵ هکتار در راستای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایرج صادقی روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری مشکلات مسکن کنگاور که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن در سرسرای فرمانداری با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در اولویت است، گزارش داد که طی یک سال گذشته در قالب طرح نهضت ملی مسکن به هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان زمین واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم نهضت ملی مسکن نیز هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط بوده که عملیات نقشه برداری زمین ها به اتمام رسیده و "شرکت تدبیر شهر" در حال طراحی این شهرک است.

صادقی با بیان اینکه یکی از مطالبات متقاضیان نهضت مسکن تامین آب برای ساخت و ساز است، تصریح کرد: امور آبفا در مدت یک هفته مناقصه طرح‌های شبکه آب و فاضلاب طرح نهضت ملی مسکن را برگزار و عملیات اجرای فاضلاب نیز در مدت یک ماه آینده برای پروژه ۱۲۸ واحدی اقدام ملی مسکن را آغاز کند.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای پروژه هزار و ۶۰۰ واحدی کنگاور، بیش از ۳۰۰ نقشه معماری توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی طراحی شده از این سازمان خواست برای تسهیل در طراحی و نظارت همکاری بیشتری با طرح خانه دار شدن مردم داشته باشد.

صادقی در ادامه با اشاره به تامین اعتبار احداث مرکز بهداشتی و درمانی طرح نهضت ملی مسکن از محل فروش املاک راه و شهرسازی، افزود: احداث ساختمان‌های عام‌المنفعه همچون مدرسه و مسجد نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی به مشکل امتیاز برق شهرک مهرآوران کنگاور نیز اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع همکاری لازم را در خصوص حل مشکل امتیاز برق این شهرک، تامین کابل مورد نیاز و همچنین فرایند طراحی واجرای تیرهای برق شهرک الزهرا نهضت ملی مسکن داشته باشد.

او تاکید کرد: مسوولان راه و شهرسازی نسبت به تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده شهرک مهرآوران اهتمام نمایند.

صادقی یادآور شد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در کنار همراهی مردم برای تحقق کامل طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کنگاور ضروری است.

به گزارش ایرنا؛ در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کنگاور طی مرحله اول به هزار و ۶۰۰ نفر زمین رایگان تعلق گرفته و قرار است بیش از هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز در ضلع شمالی شهر صاحب زمین رایگان شوند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۰ کیلومتری تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha