۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83300211
T T
۰ نفر
2 مركز بهداشتی و درمانی در كاشان به بهره برداری رسید

كاشان- ایرنا -2 طرح بهداشتی و درمانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز پنجشنبه در كاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كاشان در مراسم بهره برداری از این 2 طرح بهداشتی گفت: برای ساخت مركز خدمات جامع سلامت مادر كاشان با زیربنای 250 مترمربع كه در زمینی به مساحت یك هزار متر ساخته شده ، 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
ابراهیم كوچكی با بیان اینكه نیمی از هزینه این مركز ازسوی خیر سلامت ساز معصومه رستمی فر تامین شده است، افزود : دراین مركز خدمات سلامت دهان و دندان، محیط و كار، مشاوره و مراقبت از تغذیه سالم به 14 هزار نفر جمعیت زیر پوشش ارائه می شود.
وی بیان كرد: تشخیص و شناسایی زود هنگام عوامل خطر و بیماری های واگیر وغیر واگیر، مراقبت از سلامت تمام گروه های سنی جامعه اعم از كودك و نوجوان، میانسال، سالمند و مادران باردار و خدمات مشاوره و مراقبت روانشناختی ازدیگر خدمان قابل ارائه این مركز است.
كوچكی تصریح كرد: همچنین برای ساخت پایگاه سلامت زنده یاد حاجیه خانم نوابی با زیربنای 300 مترمربع ، چهار میلیارد ریال هزینه شده كه 59 درصد آن از سوی این فرد نیكوكار تامین شده است.
به گفته وی این پایگاه به جمعیتی افزون بر 2 هزار و 500 نفر خدمات درمانی ارائه می دهد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در ادامه سفر یك روزه خود به كاشان در آیین اختتامیه همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور شركت می كند.
8123/ 6022
۰ نفر