۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83300381
T T
۰ نفر

مسئولان به جايگاه شوراها اهميت دهند

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83300381
مسئولان به جايگاه شوراها اهميت دهند

سنندج - ايرنا - فرماندار سنندج از بي توجهي برخي مديران به كار شوراهاي اسلامي انتقاد كرد و گفت: مسئولان بايد به جايگاه اين نهاد مردمي باور و همكاري بيشتري با آنان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدابراهيم زارعي روز پنجشنبه در همايش شوراهاي اسلامي شهرستان سنندج اظهار داشت: اختصاص هفت فصل از قانون اساسي به شوراها نشان از اهميت جايگاه اين نهاد در مديريت كشور دارد.
وي با بيان اينكه كار شوراهاي اسلامي متكي بر قانون و مقررات است، افزود: بايد جايگاه ويژه اي براي اين نهاد قائل باشيم، چرا كه وظايف سنگيني بر عهده دارند.
فرماندار سنندج بر نقش شوراها در رفع مشكلات و انجام كارهاي مربوط به شهرها و روستاها تاكيد كرد و يادآور شد: اعضا شوراها نيز بايد به جايگاه خود واقف بوده و از تضعيف آن خودداري كنند.
زارعي لازمه انجام امور مربوط به مديريت شهري و روستاها را تعامل و ارتباط شوراها با دستگاه هاي اجرايي دانست و گفت: از آنجايي كه اعضا شورا حقوقي بابت خدمات خود دريافت نمي كنند نياز است نسبت به بيمه كردن آنان اقدام كرد.
وي از جمع آوري و دفع فاضلاب بسياري از روستاي سنندج در سال هاي اخير اشاره كرد و افزود: در حوزه گازرساني و بهسازي جاده ها در مناطق روستايي نيز كارهاي بسيار خوبي صورت گرفته است.
فرماندار سنندج با بيان اينكه انتخاب 6 ارديبهشت به عنوان روز 'سنه' كار بسيار ارزشمندي است، يادآور شد: نياز است نسبت به معرفي هرچه بهتر آثار تاريخي و فرهنگي استان اقدام شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر سنندج نيز اظهار داشت: شورا نياز جامعه است و ماداميكه اين نهاد بر مبناي خواسته هاي مردم باشد بايد به آن توجه كرد.
سيدغريب سجادي، مشكل اصلي شوراها را عدم اعتقاد برخي مسئولان به جايگاه آن در جامعه دانست و افزود: شوراها نبايد اجازه دخالت ارگان يا شخصيت خاصي را در تصميم گيري ها بدهند بلكه نياز است آزادي عمل خود را حفظ كنند.
وي خواستار تعريف وظايف شوراها و شفاف سازي اين موضوع شد و اضافه كرد: تا زماني كه اين مهم انجام نگير نمي توان انتظارات روافزون مردم را برآورده و مشكلات موجود را رفع كرد.
در پايان اين همايش از خبرنگاران فعال حوزه شوراها و شهرداري در سنندج با اهداي لوح تقدير شد.
در تقويم رسمي كشور، روز نهم ارديبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاري شده است.
7355