۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85459364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سنندج: شوراها از ظرفیت خود برای تحقق شعار سال استفاده کنند

سنندج-ایرنا-فرماندار سنندج گفت: شوراها به عنوان نزدیکترین نهاد به مردم نقش تاثیرگذاری در تحقق شعار سال دارند و انتظار می رود از این ظرفیت به بهترین شکل بهره بگیرند.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل شوراها در سنندج اظهار کرد: شوراها به عنوان نهادی مردمی باید مصلحت مردمی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند و بدانند تصمیماتشان در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی افزود: شورا تبلور عینی مردم‌سالاری دینی، ظرفیتی برای مشارکت مردم در انجام کارها و حلقه واسطی برای اجرای برنامه ریزی هایی است که شکل می گیرد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه تصمیمات شورا در زندگی مردم قابل لمس و تاثیرگذار و این مهم یکی از ویژگی‌های بارز شوراها است، اضافه کرد: این نهاد پارلمانی محلی برای سیاستگذاری و قانونگذاری در محله‌، شهر،منطقه و بخش است.

عسکری، رمز توسعه و پیشرفت شهر و روستا را در گرو انتخاب شوراهای اصلح و دارای تخصص و تجربه دانست و گفت: هر اندازه شوراها متخصص‌تر باشند، تاثیرگذاری بهتر و بیشتری خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات دستاوردی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی و مستضعفین جهان بود و نباید بگذاریم این مهم به فراموشی سپرده شود.

عسکری افزود: مهمترین پیام این عملیات ظهور و بروز اراده مردم ایران بود که نقطه عطفی در تاریخ منطقه و ایران است.

مسئولان جایگاه شوراها را بشناسند

رییس شورای اسلامی شهرستان سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: شورا نزدیکترین نهاد به مردم است و پس از پیروزی انقلاب تحولی بنیادین در زمینه جایگاه شوراها ایجاد و این تحول موجب شد شورا ماهیت دینی و اسلامی خود را بشناسد.

عارف جعفری افزود: جایگاه شورا واضح و روشن است اما برخی از ادارات و دستگاه ها به این جایگاه شوراها توجه چندانی ندارند و در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها از ظرفیت آن استفاده نمی کنند که انتظار می رود به این مهم بیشتر توجه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha