۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۱۵
کد خبر: 83300945
T T
۰ نفر

78.3 درصد از روستاهاي فارس از نعمت گاز بهره مندند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۱۵
کد خبر: 83300945
78.3 درصد از روستاهاي فارس از نعمت گاز بهره مندند

شيراز - ايرنا- مديرعامل شركت گاز استان فارس بيان داشت: ضريب بهر‌ه‌مندي خانوارهاي روستايي اين استان از گاز طبيعي 78.3 درصد است و با احتساب روستاهاي در دست اجرا و انتخاب پيمانكار اين ضريب به 91.3 درصد خواهد رسيد.

غلامعباس حسيني مديرعامل شركت گاز استان فارس پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: گازرساني به مناطق شهري و روستايي ، مصداق بارز مسئوليت اجتماعي دولت است.
وي اضافه كرد: علي‌رغم همه تحريم‌ها و مسايل و مشكلات مرتبط با قيمت ارز، حركت پربركت توسعه شبكه‌هاي گازرساني در سطح استان فارس متوقف نشده و با تأمين منابع مالي پروژه‌ها و تسويه حساب با پيمانكاران، اقدامات لازم براي اتصال تمام مناطق مشمول به شبكه گازرساني در حال انجام است.
حسيني اظهار كرد: در سال جديد نيز توسعه و بهبود نظام مديريت عملكرد جامع نيروها، طرح‌ريزي و استقرار بودجه‌ريزي استراتژيك، طرح‌ريزي و استقرار نظام مديريت تكنولوژي، توسعه امداد مكانيزه به شهرستان‌هاي استان فارس از جمله برنامه‌هاي مهم شركت گاز استان فارس در سال پيش رو خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تعداد شهرها، روستاها، واحدهاي صنعتي بهره‌مند از نعمت گاز طبيعي استان اشاره كرد و افزود: استان فارس داراي 109 شهر است كه تاكنون 97 شهر از اين تعداد به شبكه گاز طبيعي متصل شده‌اند و 12 شهر باقي‌مانده‌ كه هم اكنون عمليات اجرايي براي گازرساني به 10 شهر آن در دست انجام است و 2 شهر ديگر نيز در دست طراحي قرار دارد.
به گفته حسيني، ضريب بهره‌مندي خانوارهاي شهري در استان 98.3 درصد است كه با احتساب شهرهاي در دست اجرا و پيوستن آنها به شبكه گاز طبيعي درصد بهره‌مندي به 99.4 خواهد رسيد.
مديرعامل شركت گاز استان فارس ادامه داد: در بخش روستايي نيز در استان فارس2 هزار 383 روستا مشمول گازرساني هستند و از اين تعداد يك هزار 769 روستا گازدار شده‌اند و 488 روستا در دست اجرا و انتخاب پيمانكار است.
وي همچنين در ادامه به واحدهاي صنعتي و نيروگاه‌ها و جايگاه‌هاي CNG برخوردار از نعمت گاز اشاره كرد و گفت: تعداد واحدهاي صنعتي گازدار شده در استان تاكنون 7 هزار و 119 واحد است و عمليات اجرايي براي گازرساني به 559 واحد صنعتي نيز هم اكنون در حال انجام است، همچنين 14 نيروگاه در سطح استان فارس وجود دارد كه در سال گذشته 48 درصد انرژي اين نيروگاه‌ها از گاز طبيعي تأمين شد، ضمن اينكه 131 واحد عرضه سوخت CNG در استان فارس فعال و از گاز طبيعي استفاده مي‌كنند.
حسيني با اشاره به توسعه گازرساني در سطح استان، برنامه اصلي شركت گاز استان فارس را تكميل پروژه‌هاي گازرساني شهري و روستايي عنوان كرد و افزود: بايستي تا طي دو يا سه سال آينده، بتوانيم گازرساني را در استان كامل كنيم و در گستره استان پهناور فارس سوخت پاك و ارزان را توزيع كرده و در كنار افزايش سطح رفاه مردم استان، براي توسعه اقتصادي و رونق توليدات داخلي بوسيله گاز طبيعي يا همان محور توسعه، نقش خود بطور صحيح ايفا كنيم.
**جذب بيش از 71 هزار مشترك جديد گاز در سال گذشته
وي ادامه داد: در مجموع در سال گذشته بيش از 71 هزار اشتراك پذيري، بيش از 29 هزار مورد نصب انشعاب و 2هزار 195 كيلومتر شبكه گازرساني احداث شده است كه با احتساب موارد قبلي، آمار عملكرد شركت گاز استان فارس در بخش مشتركين به بيش از يك ميليون و 450 هزار مشترك، تعداد انشعابات نصب شده به بيش از 780 هزار علمك گاز و در بخش اجراي شبكه به بيش از 26 هزار كيلومتر رسيده، همچنين مصرف گاز طبيعي طي سال 1397 در استان فارس برابر با 11.5 ميليارد مترمكعب بوده كه در مقايسه با مصرف استان در مدت مشابه، حدود 350 ميليون مترمكعب افزايش را نشان مي‌دهد.
مديرعامل شركت گاز استان فارس جايگزيني سوخت‌هاي ميان‌تقطير با گاز طبيعي، اشتغال‌زايي مستقيم و غيرمستقيم، تبديل سوخت نيروگاه‌ها به سوخت گاز طبيعي و كاهش آلودگي هوا، ترويج و نهادينه كردن فرهنگ استفاده صحيح و ايمن از گاز طبيعي در بين اقشار مختلف جامعه و حفظ محيط زيست را از مهم‌ترين اقدامات شركت گاز استان فارس در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي عنوان كرد.
6113