۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83301237
T T
۰ نفر
قیمت سازی در فضای مجازی، مصداق اخلال در اقتصاد است

تهران - ایرنا- عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه‌ قضایی باید با اخلالگران اقتصادی فعال در سایت‌های اینترنتی و شبكه‌های مجازی برخورد كند چون این افراد با اقدامات زیرپوستی و آهسته، گرانی خودرو را در روزهای اخیر كلید زدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خانه ملت، «محسن كوهكن ریزی» با تاكید بر ضرورت برخورد با افرادی كه با قیمت سازی كاذب در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده هستند، گفت: اقدام این افراد اثر مستقیمی بر قیمت اجناس و گرانی كالاهایی مانند خودرو و مسكن دارد؛ در واقع این امر به مثابه اخلال در نظم اقتصادی و زندگی مردم است و قانون مجازات سنگینی برای اخلالگران اقتصادی تعیین كرده است.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران در صورت اثبات اخلال در چرخه اقتصادی، مجازات فرد خاطی اعدام است، افزود: پلیس فتا باید عواملی كه با قیمت سازی كاذب در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی به دنبال ایجاد التهاب در بازار خودرو هستند را دستگیر كرده و با آنها مانند سوداگران بازار سكه برخورد كند كه با تحقق این امر بازار خودرو از لوث وجود دلالان، پاك می‌شود.
وی ادامه داد: باید با اطلاع رسانی دقیق مردم را از قیمت‌های كاذب خودرو و مسكن موجود در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی آگاه كرد، از آنجایی كه مردم نیز به دلیل افزایش هزینه‌ها و گرانی تحت فشار هستند با دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه برای شناسایی و برخورد با عوامل اخلالگر همكاری می‌كنند.
كوهكن گفت: دلیل اصلی گرانی خودرو در روزهای اخیر فعالیت زیرپوستی سوداگران در فضای مجازی و قیمت سازی كاذب است.
وی از پلیس فتا خواست تا عواملی را كه با قیمت سازی كاذب در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی به دنبال ایجاد التهاب در بازار خودرو هستند، دستگیر كرده و با آنها مانند سوداگران بازار سكه برخورد كند. با تحقق این امر بازار خودرو از لوث وجود دلالان، پاك می‌شود
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: دستگاه‌ قضایی باید با اخلالگران اقتصادی فعال در سایت‌های اینترنتی و شبكه‌های مجازی برخورد كند، چراكه این افراد با اقدامات پیوسته، آهسته و ارائه قیمت های كذایی، گرانی خودرو را در روزهای اخیر كلید زدند.
كوهكن با اشاره به تاثیر فضاسازی‌های روانی در گرانی كالاها، تصریح كرد: سوداگران از برخی ایرادات موجود در فرهنگ اقتصادی مردم سوءاستفاده می كنند به طور مثال در تمام دنیا زمانی كه قیمت كالاها افزایش پیدا می‌كند تقاضا اتوماتیك وار كم می‌شود تا قیمت‌ها متعادل شود، در حالی كه در ایران با گرانی حجم تقاضا نیز افزوده می‌شود، چراكه مردم معتقدند 'بخریم تا گران تر نشده است'.
سیام**7329**9189
۰ نفر