۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۱
کد خبر: 83301361
T T
۰ نفر

عمليات اجرايي پروژه حفاري 10 حلقه چاه جديد آغاز شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۱
کد خبر: 83301361
عمليات اجرايي پروژه حفاري 10 حلقه چاه جديد آغاز شد

تهران- ايرنا- قائم مقام مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از آغاز عمليات اجرايي پروژه حفاري 10 حلقه چاه جديد در ميدان نفتي آزادگان جنوبي زودتر از برنامه خبر داد.

به گزارش روز جمعه ايرنا از روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران، «حميدرضا خوش‌آيند» در حاشيه بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي نفت تهران گفت: هم‌اكنون دستگاه حفاري 92 فتح در حال انتقال به اين موقعيت عملياتي است.
وي با اشاره به اختصاص دو دستگاه ديگر براي حفاري چاه‌هاي تعريف شده در اين پروژه توضيح داد: در اين موقعيت هم‌اكنون پروژه حفاري 3+20 حلقه چاه با تكميل آخرين حلقه در مراحل پايان كار قرار دارد.
قائم‌مقام مديرعامل شركت ملي حفاري ايران افزود: پروژه حفاري در ميدان نفتي آزادگان جنوبي به‌صورت كليد در دست اجرا و مراحل طراحي، مديريت، تامين كالا و مواد و ارائه خدمات جانبي به‌ عهده اين شركت است.
خوش‌آيند اظهار كرد: پروژه‌هاي اجرا شده در ميدان آزادگان جنوبي از جمله پروژه‌هاي شركت ملي حفاري به شمار مي‌آيد كه در منطقه عملياتي غرب كارون تحت مديريت شركت مهندسي و توسعه نفت اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به تكميل عمليات حفاري هفت حلقه چاه در قالب پروژه در ميدان نفتي آذر در فروردين‌ماه امسال گفت: عمق بالاي مخزن هيدروكربوري و نياز به حفاري در سازندهاي مختلف نفتي از ويژگي‌هاي اين ميدان است كه عمليات حفاري را بسيار پيچيده و طولاني مي‌كند.
قائم‌مقام مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در ادامه درباره پيشرفت پروژه حفاري فاز 14 پارس جنوبي به كارفرمايي شركت نفت و گاز پارس افزود: در اين فاز حفر 22 چاه در تعهد شركت ملي حفاري ايران بوده است كه هم‌اكنون با پيشرفت 85 درصدي 14 حلقه چاه شامل هفت حلقه روي سكوي A و هفت حلقه روي سكوي C تكميل نهايي و تحويل كارفرما شده است و در مدار توليد قرار دارد.
خوش‌آيند با بيان اينكه حفاري هشت حلقه چاه باقيمانده نيز پايان يافته است و با نظر كارفرما تكميل نهايي و در مدار توليد قرار مي‌گيرد، اظهار كرد: اين پروژه به‌صورت كليد در دست اجرا و تامين دكل، كالا و مواد حفاري، مهندسي، زمين‌شناسي، پشتيباني و خدمات فني به‌ عهده شركت ملي حفاري بوده است.
وي به اجراي پروژه حفاري 8+6 حلقه چاه اكتشافي در حوزه مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران اشاره كرد و گفت: پروژه حفاري 6 حلقه چاه در ميدان جفير و منصوري غربي با استفاده از دستگاه حفاري 74 و 89 فتح در حال انجام است و پروژه حفاري هشت حلقه چاه ديگر در ميدان شادگان و خنج در استان فارس با استفاده از دستگاه حفاري 32 و 33 فتح در دست اجرا قرار دارد.
خوش‌آيند با اين توضيح كه پروژه‌هاي حفاري 12 حلقه چاه در حوزه شركت نفت و گاز اروندان و همچنين حفاري 13 حلقه چاه در جزيره كيش نيز بر اساس برنامه تداوم دارد، اجراي دو پروژه ميدان محور شامل پنج حلقه چاه در ميدان نفت‌شهر و هفت حلقه چاه در گچساران را يادآور و افزود: اين پروژه‌ها نيز به‌صورت كليد در حال اجرا و هم‌اكنون در مراحل تجهيز كارگاه و انجام عمليات روسطحي قرار دارد.
قائم‌مقام مديرعامل شركت ملي حفاري ايران اظهار كرد: اين شركت در زمان حاضر با شركت‌هاي ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، نفت و گاز اروندان، مهندسي و توسعه نفت، نفت و گاز پار، نفت مناطق مركزي، فلات قاره، مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران و شماري از شركت‌هاي بخش خصوصي فعال در عرصه صنعت حفاري همكاري دارد.
وي گفت: اين همكاري‌ها كه دربرگيرنده خدمات حفاري و خدمات يكپارچه و متنوع فني و مهندسي است در گستره عملياتي مناطق نفت‌خيز جنوب، ميدان‌هاي نفتي در غرب كارون خاصه ميدان نفتي آزادگان جنوبي، ميدان‌هاي نفتي اروندان و جفير، فاز 14 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي و بخش خشكي ميدان گازي كيش و همچنين حفر چاه‌هاي اكتشافي ارائه مي‌شود.
خوش‌آيند در زمينه عملكرد شركت در زمينه عمليات حفاري در سال جاري، افزود: متخصصان و كاركنان سختكوش اين شركت در 40 روز نخست امسال موفق به حفر هفت حلقه چاه‌هاي نفت و گاز و ثبت 18 هزار متر حفاري در مناطق نفت‌خيز كشور شدند.
قائم مقام مديرعامل شركت ملي حفاري ايران يادآور شد: اين در حالي است كه اين شركت از ابتداي امسال تاكنون اولويت كاري خود را كمك‌رساني و حضور موثر در كنترل تبعات ناشي از سيلاب در استان خوزستان قرار داده است.
اقتصام ** 9206**9189