۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبر: 83302712
T T
۰ نفر
حداكثر نرخ هر كيلو زولبيا و باميه در مشهد 210 هزار ريال است

مشهد- ايرنا- رئيس اتحاديه صنف شيريني ساز، شيريني فروش، كافه و قنادي مشهد گفت: قيمت مصوب هر كيلو 'زولبيا و باميه' توسط كميسيون تنظيم بازار استان 210 هزار ريال است.

محمد فرزاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس اعلام كميسيون تنظيم بازار استان اين قيمت براي هر كيلو زولبيا و باميه درجه يك با برخورداري از 20 گرم خلال مغز پسته تعيين شده است.
وي اظهار داشت: قيمت مصوب هر كيلو زولبيا و باميه زعفراني درجه يك بدون خلال پسته و بادام 180 هزار ريال و هر كيلو زولبيا و باميه درجه 2 در اين شهر 140 هزار ريال است.
وي گفت: با توجه به افزايش 100 تا 120 درصدي قيمت مواد اوليه توليد شيريني از قبيل شكر، روغن و انواع مغزها، آرد و نشاسته، قيمت تمام شده زولبيا و باميه نسبت به رمضان سال گذشته 45 درصد افزايش دارد.
فرزاني افزود: اغلب شيريني فروشان بدون در نظر گرفتن سود خود، شيريني را به قيمت تمام شده عرضه مي كنند.
وي اظهار داشت: زولبيا و باميه اي كه خارج از صنف شيريني سازان تهيه مي شود، تضميني براي سلامتي ندارد زيرا امكان استفاده از روغن سوخته در تهيه آن وجود دارد.
وي همچنين استفاده از رنگهاي مختلف در توليد زولبيا و باميه را تخلف دانست و گفت: هيچ رنگ غذا جز زعفران براي استفاده در زولبيا و باميه مجاز نيست و در صورتي كه ثابت شود واحد صنفي از رنگهاي ديگر به جز زعفران در توليد اين شيريني استفاده كرده است، نسبت به پلمب آن اقدام مي شود.
604 واحد صنفي داراي مجوز كسب از اتحاديه صنف شيريني ساز، شيريني فروش، كافه و قنادي در مشهد وجود دارد.
7489 / 6053