به گزارش خبرنگار ایرنا، میررضا شفیع پور در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند مهاجرت رو به افزایش در شهرستان های استان تهران نگران كننده است و مدارس شهرهای قرچك، بهارستان و بومهن تراكم بالاتری نسبت به سایر شهرهای استان تهران دارند.
وی با بیان اینكه در برخی از شهرستانهای این استان كمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی داریم افزود: حدود 80 درصد از مدارس این استان در دو شیفت و با تراكم بالای دانش آموز اداره میشوند.
شفیع پور با بیان اینكه در استان تهران یك میلیون دانش آموز و 45 هزار نفر معلم داریم افزود: تعداد دانش دانش آموزان از امكانات، فضای آموزشی و نیروی انسانی سبقت گرفته است و با توجه به رشد سریع جمعیت شهرهای جدید، در آینده ای نزدیك با مشكلات فراوانی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: شهر جدید پردیس با 80 هزار واحد و پرند با 100 هزار واحد مسكن مهر كانونهای بحرانی از نظر امكانات آموزشی هستند، این شهرها به شدت كمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارند.
معاون مدیر كل آموزش و پرورش استان تهران گفت: با توجه به بافت جمعیتی خاص، مهاجرپذیر بودن و تراكم بالای دانشآموزی در شهرستان های استان تهران، ارتقاء كمیت و كیفیت آموزش در اولویت قرار دارد و در این زمینه اقداماتی انجام شده است.
شفیع پورگفت: تامین و تقویت زیر ساخت ها، ارتقا پژوهش سراها، برگزاری مسابقات منطقه ای و المپیادها به منظور ارتقا كمیت و كیفیت آموزش در دست اقدام است.
معاون مدیر كل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به ضرورت ایجاد رشتههای مهارتی و مراكز فنی و حرفه ای خاطر نشان كرد: به فضاهایی نیاز داریم تا رشتههای مهارتی، فنی حرفه ای و كار و دانش را توسعه بدهیم.
شفیع پور گفت: سیاست راهبردی ما در سال جاری توسعه و ارتقا زیرساخت های مهارتی دانش آموزان به منظور سهولت جذب در بازار كار است.
وی در ادامه اظهار داشت: معلمان زیادی هر روز از تهران به شهرستانها برای تدریس تردد دارند، به كارگیری معلمان بومی در مدارس شهرستانها راهكار مناسبی برای اشتغال معلمان بومی و مرتفع شدن مشكل تردد معلمان غیر بومی است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//6139
تهران- ایرنا- معاون مدیركل آموزش و پرورش استان تهران گفت: شهر جدید پردیس با 80 هزار واحد و پرند با 100 هزار واحد مسكن مهر كانونهای بحرانی از نظر امكانات آموزشی هستند و این شهرها به شدت كمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارند.