۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83303604
T T
۰ نفر
نرخ زولبیا و بامیه ماه رمضان 20 هزارتومان تعیین شد

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان كشور اعلام كرد: با فرارسیدن ماه مبارك رمضان قیمت مصوب هر كیلوگرم زولبیا و بامیه برای مصرف كنندگان 20 هزارتومان تعیین شده است كه نسبت به سال گذشته 6 هزار تومان افزایش قیمت را نشان می دهد.

«علی بهر‌ه‌مند» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، برای ماه رمضان امسال قیمت هركیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یك 20 هزارتومان و درجه دو 18 هزارتومان است.
وی افزایش هزینه‌های تولید قنادان را دلیل رشد قیمت زولبیا و بامیه دانست و اظهار داشت: سال گذشته قیمت مصوب هركیلوگرم زولبیا و بامیه برای مصرف كنندگان 14 هزار تومان بوده است.
وی تصریح كرد: همچنین قرار است از امروز سهمیه شكر واحدهای قنادی برای تولید زولبیا و بامیه ماه مبارك رمضان توزیع شود.
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان كشور گفت: این قیمت ها با احتساب وزن جعبه است و در صورت گزارش هر گونه عرضه بیش از قیمت های مصوب، با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی از مردم خواست برای رعایت اصول بهداشتی، مواد غذایی مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه كسب خریدار كنند و در صورت مشاهده تخلف، شكایت خود را به شماره 66944499 (اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و كافه قنادی تهران) یا سامانه 124 سازمان تعزیرات حكومتی اعلام كنند.
به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر واحدهای قنادی و شیرینی فروشی ها با كمبود شكر با نرخ های مصوب مواجه شده بودند.
سال گذشته قیمت هر كیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یك 14 هزارتومان و درجه دو 12 هزارتومان تعیین شده بود كه نسبت به سال 96 نزدیك 16.7 درصد افزایش داشته است.
زولبیا و بامیه یكی از شیرینی های ویژه ماه مبارك رمضان است كه با نشاسته، ماست و شهد شكر درست می شود.
قیمت پیشنهادی اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان به ستاد تنظیم بازار برای هر كیلو زولبیا و بامیه 25 هزار تومان بود كه تایید نشد.
اقتصام**9186