۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۹
کد خبر: 83304415
T T
۰ نفر
ورود خودروهای كشاورزی به جاده دغدغه پلیس راه همدان است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: ورود ادوات كشاورزی به راه های اصلی و آزاد راه ها و فراهم كردن زمینه سانحه رانندگی یكی از دغدغه های پلیس راه این استان است.

سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و استفاده از تراكتور برای تردد بین زمین های كشاورزی، آمد و شد ادوات كشاورزی در جاده ها نیز افزایش می یابد.
وی بیان كرد: برخی مواقع رانندگان این قبیل خودروها اقدام به ورود به مسیرهای ممنوعه از جمله جاده های اصلی و آزاد راه ها می كنند.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه كرد: تردد این نوع خودروها در جاده ها به علت سرعت پایین، موجب كندی تردد و ایجاد سانحه رانندگی می شود.
سرهنگ عزیزی بیان كرد: در تازه ترین حادثه رانندگی كه در جاده آورزمان رخ داد، یك دستگاه سواری پژو پارس با قسمت پشت یك دستگاه تراكتور برخورد كرد كه این سانحه رانندگی منجر به واژگونی تراكتور و فوت راننده آن به علت سقوط وسیله نقلیه بر روی وی شد.
رییس پلیس راه استان همدان افزود: با توجه به اینكه تراكتور بدون كمك فنر بوده با ورود كوچكترین ضربه بلافاصله واژگون شده همچنین نداشتن اتاق بر روی خودرو، موجب سقوط سرنشینان این وسیله نقلیه می شود.
سرهنگ عزیزی اضافه كرد: 30 تن سال گذشته در تصادف غیر ترافیكی جان خود را از دست دادند كه شامل واژگونی تراكتور در زمین كشاورزی یا تصادف در سطح آسفالت بوده است.
وی با بیان اینكه بیشتر رانندگان ادوات كشاورزی بدون گواهینامه هستند اظهار داشت: در صورت بروز سانحه برای ادوات كشاورزی در مسیرهای ممنوعه، آنها مقصر هستند.
رییس پلیس راه استان بیان كرد: برخی رانندگان تراكتور علاوه بر ورود به آزاد راه اقدام به حركت خلاف جهت برای تردد از یك روستا به روستا دیگر نیز می كنند.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین برخی هنگام تردد یك لاستیك تراكتور را بر روی خاكی و یك لاستیك را بر روی سطح آسفالت قرار می دهند كه این اقدام آنها هم تخلف است.
وی گفت: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از بروز این قبیل سوانح به ویژه در روستاهای حاشیه آزاد راه حضور یافته و آموزش های پیشگیرانه لازم را ارایه كردند.
7526/2087