۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83305270
T T
۰ نفر

585 متر مربع اراضي ملي در تنگچنار مهريز خلع يد شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83305270
585 متر مربع اراضي ملي در تنگچنار مهريز خلع يد شد

يزد - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز گفت: در سال جاري 585 متر مربع از اراضي ملي در دهستان تنگچنار از توابع بخش مركزي اين شهرستان از دست زمين خواران خلع يد شد.

به گزارش ايرنا، سيدعلي باقري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متصرفان اقدام به غرس درخت و حصاركشي اطراف اراضي ملي تصرفي كرده بودند.
وي همچنين از قلع و قمع حصار ايجادشده و خلع يد و رفع تصرف اراضي تصرفي خبر داد و ادامه داد: برخورد با متجاوزان عرصه‌هاي منابع طبيعي در اولويت قرار دارد و با شدت و طبق قانون با متخلفان برخورد و به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
اين مسئول از عموم مردم شريف و قانونمدار خواست مشاهدات خود را در خصوص تعدي نسبت به منابع طبيعي و اراضي ملي از طريق تلفن رايگان به شماره 1504 يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اعلام كنند.
باقري گفت: در سال 1397 با تلاش ماموران يگان حفاظت 84 هكتار از اراضي ملي شهرستان كه از سوي افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غيرقانوني تصرف شده بود، خلع يد شده است.
وي اظهار داشت: اين اراضي توسط سودجويان در حومه شهر مهريز و برخي مناطق ييلاقي بخش مركزي تصرف شده بود.
ييلاقي بودن دهستان هاي ميانكوه و تنگچنار مهريز موجب حضور زمين خواران براي تصرف اراضي ملي شده است.
بخش مركزي مهريز شامل دهستان هاي ميانكوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورميزات است و از جمعيت 55 هزار نفري شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگي مي كنند.
مركز اين شهرستان در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 6197