۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبر: 83305303
T T
۰ نفر
دنبال انجام كارهاي پليسي در امر عفاف و حجاب نيستيم

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: در امر عفاف و حجاب به دنبال انجام كارهاي پليسي نيستيم بلكه به دنبال اجراي برنامه هاي زيربنايي هستيم.

گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در گيلان به ايرنا حاكيست، آيت الله رسول فلاحتي روز دوشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان با اشاره به اينكه فساد اداري و بي بندوباري در عفاف و حجاب مردم را آزار مي دهد اظهار كرد: مردم مومن و ديندار هستند، اسلام را قبول دارند اما فساد اداري و بي بندوباري عفاف و حجاب را تحمل نمي كنند.
وي به رها شدن موضوع عفاف و حجاب توسط متوليان امر پس از جنگ اشاره كرد و افزود: اكنون وضعيت عفاف و حجاب در جامعه لجام گسيخته شده است.
آيت الله فلاحتي با قدرداني از عملكرد خوب شهرداري رشت و استانداري گيلان در مسئله عفاف و حجاب در كشور، بيان كرد: امروز بايد روي فرهنگ عفاف و حجاب كار كنيم ضمن اينكه اگر با فساد در اداره ها برخورد شود، حتي مسئولان آنجا خوشحال مي شوند.
وي به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر ارائه راهكارهاي عاقلانه و مدبرانه متوليان امر در راستاي برخورد با بي بندوباري عفاف و حجاب اشاره كرد و افزود: متوليان امر بايد راهكارهاي مناسب را در زمينه مذكور ارائه كنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان با اشاره به لجام گسيختگي در عرصه فضاي مجازي، خاطرنشان كرد: همان طور كه فضاي مجازي تهديد است، فرصت محسوب مي شود اما عملكرد بدي در اين زمينه داشتيم.
آيت الله فلاحتي به آغاز بي حجابي از دوره رضاخان در كشور اشاره كرد و افزود: امروز هجوم رسانه هاي بيگانه در امر عفاف و حجاب افزايش پيدا كرده اما مي توانيم در اين زمينه پيشگيري كنيم.
وي با بيان اينكه مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب مراحلي دارد، اظهار كرد: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب بايد از مهدكودك ها و پيش دبستاني انجام شود و اكنون در مرحله مبارزه با بي بندوباري در امر عفاف و حجاب هستيم.
امام جمعه رشت، خواستار ارائه راهكارهاي مناسب مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب توسط مئوليان امر شد و افزود: مردم با اعلام راهكارهاي ارائه شده در مورد عفاف و حجاب در شوراي فرهنگ عمومي گيلان در نمازجمعه خوشحال مي شوند.
آيت الله فلاحتي با اشاره به اينكه خط سير سياسي افراد در مقابله با بي بندوباري عفاف و حجاب مهم نيست، بيان كرد: احزاب ما مسلمان هستند و تمام جريان ها بايد در زمينه مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب تلاش كنند.
وي يادآور شد: تمام جامعه بايد متوجه شوند متوليان امر گيلان در مورد عفاف و حجاب در حال تصميم گيري هستند البته اين امر به صورت عاقلانه و مدبرانه انجام مي شود.

**برنامه هاي قرآني گيلان طبق اسناد بالادستي اجرايي شود
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در جلسه مذكور با تبريك حلول ماه مبارك رمضان اظهار كرد: رمضان ماه نزول قرآن است و برنامه هاي قرآني استان بايد طبق اسناد بالادستي اجرايي شود.
فيروز فاضلي هزينه كرد بودجه برنامه هاي قرآني را در دو محور اعتبارات منشور قرآني و اعتبارات دستگاه هاي اجرايي گيلان عنوان كرد و افزود: براي برنامه هاي اجرايي سه سند راهبردي مصوب شده كه شامل سند آموزش عمومي، تبليغ و ترويج و پژوهشي و آموزش عالي است.
وي تصريح كرد: برش استاني اسناد مذكور از طرف دبيرخانه شوراي قرآني استان و توسط اتحاديه انجمن هاي قرآني آماده شده و برنامه هاي اجرايي در حال تدوين است.

** امر به معروف مهم ترين راهكار مقابل با بي بندوباري عفاف و حجاب
فرمانده سپاه قدس گيلان نيز با تاكيد بر ايجاد جبهه متحد و مديريت واحد در مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب اظهار كرد: مردم در سيل اخير نشان دادند زماني كه در كنار هم وارد عرصه شوند مشكلات قابل برطرف شدن است.
سردار محمد عبدالله پور امر به معروف و نهي از منكر را يكي از مهم ترين موارد مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب عنوان كرد و افزود: قوانين خوبي در راستاي اجراي امر به معروف و نهي از منكر داريم.

**فعاليت 27 دستگاه در اجراي برنامه هاي عفاف و حجاب
سردار محمدرضا اسحاقي فرمانده نيروي انتظامي گيلان نيز به فعاليت 27 دستگاه اجرايي در اجراي برنامه هاي عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت: اجراي برنامه هاي مبارزه با بي بندوباري عفاف و حجاب عزم جدي مسئولان و عموم جامعه را مي طلبد.
7296/2007/