۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۳۶
کد خبر: 83305500
T T
۰ نفر
حماس واكنش سازمان ملل به حملات علیه غزه را جانبدارانه خواند

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب اظهارات سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه را جانبداری از این رژیم عنوان كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای حماس، بیانیه صادره از سوی سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد در خصوص حملات اخیر اسرائیل به غزه برای جنبش شگفت آور بود.
حماس افزوده است: این بیانیه موضعی جانبدارانه از اسرائیل را منعكس كرد و در حمایت از مواضع متجاوز است.
در بیانیه آمده است كه بیانیه سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد جنایت هایی كه رژیم اشغالگر روز جمعه علیه تظاهركنندگان مسالمت جو در راهپیمایی بازگشت مرتكب شدند، نادیده گرفته است.
حماس همچنین گفته است در این بیانیه همچنین كشتار 28 نفر كه اكثر آن ها غیرنظامی هستند و زخمی شدن بیش از 200 نفر و تخریب بیش از 500 منزل و ساختمان مغفول مانده است.
جنبش مقاوت اسلامی فلسطین تاكید كرده است كه زبان این بیانیه در خدمت منافع اشغالگر بوده و جانبدارانه است و به ثبات، توقف جنگ و نقش میانجیگرانه یا به ایجاد فضایی آرام كمكی نمی كند.
استفان دوجاریك سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد یكشنبه شب در بیانیه ای گفت: با شدیدترین عبارات پرتاپ موشك از غزه به اسرائیل را محكوم می كنیم.
دور جدید درگیری بین گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از روز شنبه با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسكونی غزه آغاز و با پاسخ كوبنده مقاومت سرانجام متوقف شد.
نیروهای مقاومت از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی در واكنش به حملات دشمن صهیونیستی اعلام كردند كه مناطق اشغالی را هدف قرار می دهند.
در همین راستا براساس اعلام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، طی دو روز گذشته 700 فروند موشك از باریكه غزه به اسرائیل شلیك شده است.
براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در درگیری های دو روز گذشته گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تاكنون 31 فلسطینی شهید و 175 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
شبك**9365**1392
۰ نفر