۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۰۳
کد خبر: 83305510
T T
۰ نفر

جشنواره ضیافت مینودری در قزوین آغاز شد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۰۳
کد خبر: 83305510
جشنواره ضیافت مینودری در قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: جشنواره ضیافت مینودری همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان در قزوین آغاز شد.

محمد درافشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این جشنواره 100 برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و مذهبی به مناسبت گرامیداشت ماه مبارك رمضان و با هدف ارتقای نشاط روحی و معنوی شهروندان در این ایام توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری در نقاط مختلف شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می شود.
وی اظهار داشت: برپایی بازارچه شب های مهربانی در پیاده راه میدان آزادی (سبزه میدان) با هدف حمایت از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد فرصت مناسب جهت ارائه و فروش تولیدات آنان، برگزاری كارگاه های سبك زندگی ایرانی-اسلامی،راه اندازی كاروان ضیافت مینودری در محلات مختلف شهر و نواحی منفصل شهری بخشی از برنامه های مربوط به این جشنواره است.
درافشانی گفت: در قالب بازارچه شب های مهربانی، شهروندان خیراندیش با خرید محصولات آن به نیازمندان كمك می كنند.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین افزود: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله جام رمضان در 14 محله و نواحی منفصل شهری، مسابقات والیبال جام رمضان بانوان در بوستان نرگس، مراسم جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین آئین های عزاداری شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) به همراه برگزاری بیستمین مرحله داوری طرح تجلیل از حافظان قرآن كریم با حضور 2 هزار حافظ به همراه برنامه های مختلف مذهبی و معنوی و فرهنگی در فرهنگسراها از دیگر برنامه های این جشنواره به شمار می رود.
وی همچنین از برگزاری مسابقه كتابخوانی در مساجد با محوریت سبك زندگی اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ شهروندی،ارتقای سطح مطالعه و سبك زندگی اسلامی از 16 اردیبهشت تا 14 خرداد ماه در مساجد سطح شهر در این ماه مبارك خبر داد.
درافشانی همچنین گفت: برپایی نمایشگاه رمضان در آئینه تصویر با هدف تصویر سازی زیبایی های ماه میهمانی خدا، مشاركت در اجرای برنامه روزه اولی ها از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در ماه مبارك رمضان خواهد بود.
درافشانی اضافه كرد: جشن ضیافت نور (چیدمان زیباترین و معنوی ترین سفره های افطاری) ترویج فرهنگ بخشش در بین شهروندان و جلب مشاركت آنان در فعالیت خیریه و انسان دوستانه و مسابقه مكاتبه ای سلامت در ماه رمضان در راستای افزایش آگاهی شهروندان در ارتباط روزه داری و سلامت جسم و روان در سطح مراكز بهداشتی و ایستگاه های سلامت محله با همكاری دانشگاه علوم پزشكی قزوین از دیگر برنامه های این جشنواره است.
این مسئول همچنین گفت: جشن بزرگ شهروندی كریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز به عنوان یكی دیگر از برنامه های این جشنواره 30 اردیبهشت در پیاده راه قزوین برگزار خواهد شد تا ضمن تقویت صمیمت و همدلی بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان،شادی و نشاط معنوی را در فضای شهری قزوین حاكم كنیم.
وی، راه اندازی كاروان مینودری با رویكرد شهروندی در ماه مبارك رمضان در مناطق كم برخوردار و نواحی منفصل شهری با هدف ایجاد نشاط معنوی،ارتقای سطح دانش سلامت شهروندان خبر داد و گفت:برنامه كاروان مینودری در بخش های مختلف شامل اجرای 10 جنگ با رویكرد شهروندی،كارشناس تغذیه،مشاوره خانواده،تعویض قرآن های فرسوده و اجرای برنامه های فرهنگی انجام می شود.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین اضافه كرد: همچنین 10 كارگاه آموزشی سبك زندگی اسلامی با هدف ارتقای مهارت های زندگی شهروندان در خانه های فرهنگ و فرهنگسراها برگزار می شود.
درافشانی از اجرای طرح اهدای كتاب با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در میان شهروندان به ویژه نسل جوان در ماه رمضان خبر داد و گفت: این طرح در سطح خانه های فرهنگ و فرهنگسراها سازمان اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: تلاوت قرآن كریم در فرهنگسرا ها و خانه های فرهنگ،تجلیل از كودكان روز اولی،توزیع بروشور رزق حلال در بین كسبه بازار، مسابقه پیامكی ارسال آیات و روایات شهروندی از دیگر برنامه های است كه به مناسبت ماه مبارك رمضان انجام می شود.
3013