به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در نشست تشكیل اداره كل راه آهن كرمانشاه و توسعه راه آهن منطقه كه با حضور معاون بازرگانی و بهره برداری و مدیران كل راه آهن كشور در استانداری كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طرح توسعه ریلی از كرمانشاه تا مرز خسروی جزوبرنامههای اصلی كاری ما است.
وی با بیان اینكه این خط ریلی تا كنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیكی زیرسازی تا اسلام آبادغرب دارد، افزود: بخش عمدهای از ظرفیت خطوط ریلی استفاده از آن برای حمل و نقل بار است اما از این ظرفیت در استان كرمانشاه استفاده مطلوبی نشده است.
معاون امور عمرانی استاندار كرمانشاه، حمل و نقل ریلی را یك حمل و نقل ایمن دانست و یادآور شد: بخشی از محصولات پتروشیمی و مازوت استان كرمانشاه توسط این خط جابجا میشود.
وی خاطرنشان كرد: یكی از اهداف تشكیل این جلسه توسعه حمل و نقل ریلی در خصوص بار است كه امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.
سالاری همچنین به مطالعات اولیه صورت گرفته برای ایجاد بندر خشك در استان سخن گفت و افزود: پس از مطالعات اولیه این مساله به تشكیل دهكده لجستیك ارتقا پیدا كرد و در حال حاضر زمینی به این منظور شناسایی شده است.
وی افزود: استان كرمانشاه با فاصله كمتر از 300 كیلومتر چهار استان همسایه، مركز ثقل این استانها و مركز غرب كشور محسوب میشود و میتواند در حمل و نقل بار به این استانها سرعت چشمگیری داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار كرمانشاه بیان داشت: هم اكنون فرودگاه و بیمارستانهای این استان به استانهای مجاور خدمات شایانی ارائه میكنند و حتی قابلیت این را دارند كه به استانهای هم مرز كشور عراق نیز خدمات ارائه كنند.
وی در پایان با تاكید بر اینكه به دنبال توسعه خط ریلی حمل و نقل بار در استان هستیم، ابراز داشت: نداشتن اداره كل راه آهن در استان كرمانشاه شیرینی پیوستن استان به خط ریلی را در كام ما تلخ كرده است.
سالاری گفت: تاكنون جلساتی برای بحث تشكیل اداره كل راه آهن استان كرمانشاه داشتیم كه به مشكلات و مسائلی كه پیش آمد این مهم دچار تأخیر شده است.
8066
كرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كرمانشاه با اشاره به ظرفیت راه آهن در استان گفت: به دنبال توسعه خط ریلی حمل و نقل بار در استان هستیم.