۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83307775
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش كیش باید مستقل باشد

كیش - ایرنا - مدیر عامل منطقه آزاد كیش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه، تاكید كرد: آموزش و پرورش این منطقه آزاد برای رسیدن به استانداردها باید مستقل و مستقیما زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باشد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری در این مراسم كه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، طی سخنانی تصریح كرد: گرچه سازمان منطقه آزاد متولی آموزش و پرورش منطقه نیست اما در جهت توسعه و ارتقاء مراكز آموزشی تلاش می كند و از هیچ كمی دریغ ندارد.
وی با یادآوری هزینه كردهای سازمان منطقه آزاد كیش در بخش آموزش و پرورش كیش گفت : چنانچه حجم هزینه كرد سازمان منطقه آزاد كیش در آموزش و پرورش در سال های گذشته صرف ارتقاء كیفیت آموزش شده بود، امروزه نه تنها كیش با مناطق محروم استان هرمزگان مقایسه نمی شد بلكه مدارس آن همتراز با بهترین مدارس تهران ارزیابی می شد.
مدیرعامل منطقه آزاد كیش، ارتقاء مدارس جزیره كیش و رسیدن به استاندارهای مدارس بین المللی وزارت آموزش و پرورش با هزینه پیش بینی شده، 15 میلیارد تومان را از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد كیش برشمرد.
مظفری اضافه كرد: اگرچه سازمان منطقه آزاد كیش بدون كمك مالی دولت، مدارس جزیره كیش را ساخته است و برای ارتقاء و توسعه فضاهای آموزشی آمادگی و توان لازم را دارد اما از مشاركت خیرین علاقمند به همكاری در جهت ارتقاء سطح آموزشی كیش استقبال می كند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش با اشاره به ضرورت ارتقاء كیفی آموزش و پرورش در جزیره كیش بر لزوم برنامه ریزی استراتژیك برای استفاده هنرمندانه از ظرفیت ملی در شرایط كنونی كشور تاكید كرد .
مراسم تجلیل از مقام معلم و آموزگاران كیش با حضور دكتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، دكتر بیت اللهی معاون اداره كل آموزش و پرورش استان هرمزگان، دكتر شریفی نماینده غرب استان هرمزگان، امام جمعه و همچنین امام جماعت اهل سنت جزیره كیش و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای این منطقه در مركز همایش های بین المللی كیش برگزار شد و از معلمان نمونه و بازنشسته آموزش و پرورش كیش با اهدای لوح سپاس قدر دانی شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه كیش نیز با اشاره به جایگاه ویژه كیش و لزوم تغییر نگرش ها به این منطقه آزاد گفت: با مشاركت افراد تاثیر گذاری كه در جزیره كیش هستند می توان تحول بزرگی در حوزه آموزش ایجاد كرد .
وی با بیان اینكه در رسیدگی به امور مناطق محروم استان هرمزگان عدالت محوری و نگرش اسلامی ضروری است گفت : نباید از محل اعتبارات مالی كیش برای دیگر شهرهای محروم استان هزینه شود بلكه باید هزینه رفع محرومیت این مناطق محروم، از محل اعتبارات استانی تامین شود.
ایرج بیت اللهی معاون اداره كل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در این مراسم تربیت نسلی همتراز با جامعه اسلامی را وظیفه آموزش و پرورش برشمرد و گفت : خوشبختانه این ماموریت اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مقام معظم رهبری پیوسته بر تثبیت و اجرای دقیق و كامل این سند تاكیددارند .
وی با اشاره به جایگاه خاص آموزش و پرورش در جامعه اسلامی ، حمایت ملی و مشاركت همگانی مردم را ضامن موفقیت طرحهای آموزش وپرورش برشمرد .
معاون اداره كل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینكه آموزش پرورش كیش با منابع غنی انسانی ظرفیت خوبی دارد كه با سازماندهی نیروها ارتقاءمی یابد از سازمان منطقه آزاد كیش خواست تابا آسیب شناسی مشكلات پیش رو، زمینه توسعه فضاهای آموزشی را فراهم كرده و به معیشت و مسكن معلمان توجه ویژه داشته باشد.
شریفی نماینده استان هرمزگان در فراكسیون فرهنگی مجلس نیز نیروی انسانی را اساس توسعه در هر جامعه برشمرد و افزود: در هر جامعه محل شناخت ، رشد و پیشرفت نیروی انسانی توانمند وكارآمد آموزش و پرورش است.
وی ضعف آموزش و پرورش هركشور را سرچشمه پیدایش مشكلات در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان كرد و اظهار داشت : برای ارتقاء آموزش و پرورش باید دولت، مجلس، قوه قضائیه، مردم و خیرین و نیك اندیشان همه با هم مشاركت پویا داشته باشند.
-1339 - سلطانمرادی