۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83308026
T T
۰ نفر
يك مسئول خراسان شمالي: مردم نگران تامين كالاهاي اساسي نباشند

بجنورد-ايرنا- مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي گفت: وضعيت استان به لحاظ ذخيره كالاهاي اساسي بسيار مناسب است و اقلام مختلف مورد نياز شهروندان به اندازه كافي در استان موجود است.

محمدرضا موفق يساقي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر اينكه مردم نگران مايحتاج خود نباشند، اظهار داشت: اقلامي مانند برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن و شكر به ميزان كافي در استان ذخيره شده است.
وي با تاكيد بر اينكه وضعيت ذخاير كالاهاي اساسي در طول سال و در ماه مبارك رمضان مناسب است، گفت: براي تنظيم بازار در ماه رمضان و تامين كالاهاي اساسي، 61 تن گوشت گوسفند و گوساله با قيمت مصوب در استان توزيع مي شود.
وي با اشاره به تامين بيش از يكهزار و 600 تن شكر براي تنظيم بازار استان در ماه مبارك رمضان گفت: براي مصارف خانوار، بيش از 716 تن شكر تامين شده است كه تقريبا يك كيلوگرم به ازاي هر نفر از جمعيت استان است.
مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي افزود: براي آبنبات ريزان 100 تن و قنادان 200 تن شكر در نظر گرفته شده و 616 تن از اين محصول نيز بين صنايع استان توزيع مي شود.
وي با اشاره به اينكه بيش از 300 تن برنج وارد استان شده و توزيع مي شود گفت: برنج هندي به ازاي هر كيلوگرم، 74 هزار ريال است اما درخواست شده كه قيمت اين محصول كاهش يابد.
موفق با اشاره به اينكه بارندگي هاي خوب، نويد سالي پرمحصول و پردرآمد در حوزه كشاورزي مي دهد، گفت: مردم نبايد نگران تامين كالاهاي اساسي مورد نياز خود باشند.
مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي افزود: خريدهاي هيجاني سبب ملتهب شدن بازار مي شود و از مردم انتظار مي رود خود، در مديريت بازار مشاركت كنند.
وي اظهار داشت: فضاي مجازي و رسانه هاي معاند انقلاب و نظام، به التهاب بازار و ترغيب مردم به خريد هيجاني دامن مي زنند و اين در حالي است كه هيچ كمبودي در بازار وجود ندارد.
وي درباره قيمت خرما نيز گفت: تامين خرما بر عهده جهاد كشاورزي است و البته با توقف صادرات اين محصول، قيمت آن كاهش خواهد يافت.
مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي درباره تامين و توزيع كالاهاي اساسي در نواحي روستايي نيز گفت: تعاون روستايي استان تقبل كرده تا بيش از 300 تن كالا را در روستاها توزيع كند.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور واقع است.
7185/5132