۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83308472
T T
۰ نفر
وزیر كشتیرانی پاكستان: مخالف تحریم های ضدایرانی آمریكا هستیم

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور كشتیرانی پاكستان كه اوایل ماه جاری به همراه 'عمران خان' نخست وزیر این كشور سفر رسمی به ایران انجام داده بود، تاكید كرد: ما مخالف تحریم های یكجانبه آمریكا علیه جمهوری اسلامی هستیم.

«سید علی حیدر زیدی» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: ایران به رغم تحریم های یكجانبه در تمامی بخش ها پیشرفت كرده است.
وی افزود: اكنون بسیاری از كشورهای جهان تحریم های یكجانبه واشنگتن علیه تهران را رد كرده اند و ما نیز مخالف این تحریم ها هستیم.
علی زیدی گفت: پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت ها فوق العاده است، سطح سواد در جامعه ایران 95 درصد است كه نشان دهنده حركت ایرانیان در مسیر درست است.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران و مذاكرات دو كشور برای راه اندازی خط كشتیرانی مسافری، گفت: پاكستان در حال نهایی سازی طرح كشتیرانی از كراچی به بندرعباس از مسیر بندر گوادر است كه هدف آن تسهیل در رفت و آمد زائران پاكستانی به ایران است.
وزیر امور كشتیرانی پاكستان گفت: طرف ایرانی نیز آماده ارائه خدمات در این خصوص است، با این حال كار بر روی برخی از مسائل مربوط به حوزه امنیت ادامه دارد كه ما به زودی آن را حل و فصل خواهیم كرد.
علی زیدی ماه گذشته و پیش از سفر به ایران در حضور نمایندگان مجلس ملی پاكستان گفته بود كه مراحل رسمی و اداری راه اندازی خط كشتیرانی از مبداء كراچی و گوادر به مقصد بندرعباس در حال انجام است.
وی افزود: وزارت كشتیرانی پاكستان در حال كسب مجوزهای لازم از جمله استعلام امنیتی است و در نظر دارد برای رفت و آمد زائران پاكستانی كشتی های بزرگ مسافری خریداری كند.
سفیر پاكستان در ایران پیشتر اعلام كرده بود: سالانه حدود 700 هزار زائر پاكستانی برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می كنند.
خانم «رفعت مسعود» گفت: دولت های پاكستان و ایران برای ارتقای تسهیلات زائران و مسافرانی كه از طریق زمینی و هوایی به مشهد سفر می كنند، از هیچ تلاشی دریغ نمی كنند.
هر سال هزاران نفر شهروندان پاكستانی به صورت زائر از مناطق مختلف این كشور به ایران و از آنجا به عتبات عالیات در عراق سفر می كنند و این زائران و تعاملات تجاری و فرهنگی دو كشور نیز ظرفیت و لزوم راه اندازی خط دریایی ایران و پاكستان را دو چندان كرده است.
آساق*274**1651