۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83309331
T T
۰ نفر
ژاپن:آزمایش موشكی پیونگ یانگ نقض قطعنامه های شورای امنیت است

پكن- ایرنا- ژاپن یك روز بعد از پرتاب یك موشك كوتاه برد توسط كره شمالی، این پرتاب ها را تحریك برانگیز خواند و ادعا كرد پیونگ یانگ با آزمایش این نوع تسلحات، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض كرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه ژاپن تودی، 'كوتارو نوگامی' معاون سخنگوی دولت ژاپن روز جمعه در توكیو جمع خبرنگاران گفت: از آنجاییكه قطعنامه شورای امنیت خواستار توقف آزمایش تسلیحات بالستیك كره شمالی شده است پرتاب این موشك ها كه كارشناسان آمریكایی آن را بالستیك كوتاه برد معرفی كرده اند نقض مصوبات شورای امنیت است.
كره شمالی بعد از ظهر روز گذشته (پنجشنبه) دستكم یك موشك ناشناس را از شمال غربی این كشور پرتاب كرد نیروهای آمریكایی و كره جنوبی در حال تجزیه و تحلیل تعداد، نوع و مسافت پرواز این پرتابه هستند.
رئیس ستاد مشترك ارتش كره جنوبی گفته بود كه كره شمالی در حدود ساعت 16:30 عصر روز پنجشنبه دستكم یك پرتابه را از «سینو-ری» در استان «پیون آن» شمالی به سمت شرق شلیك كرده است.
خبرگزاری كره شمالی می گوید رهبر این كشور خود بر این آزمایش ها نظارت داشته است.
'كی سی ان ای' گفته است این رزمایش كه با هدف تقویت توان دفاعی ارتش و ارزیابی واكنش سریع واحدهای دفاعی انجام شده موفق بوده است.
كره شمالی شنبه هفته جاری نیز چند فروند موشك كوتاه‌برد آزمایش كرده بود كه پیونگ یانگ در این مورد اعلام كرد در «رزمایش تهاجمی» پرتاب كننده چندگانه موشكی و تسلیحات هدایت شونده تاكتیكی را برای ارزیابی عملكرد آن ها آزمایش كرده است.
كارشناسان برد موشك های شلیك شده روز گذشته را 300 كیلومتر برآورد می كنند اما كره شمالی از آن به عنوان یك تمرین معمول كه با هدف تقویت توان دفاعی انجام شده نام می برد.
آزمایش جدید كره شمالی، دومین آزمایش این كشور از زمان نشست اول «كیم جونگ‌اون» رهبر این كشور با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریكا در سنگاپور است.
**آساق**1904**