۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83310102
T T
۰ نفر

مراكز رشد دانشگاه پیام نور كرمان تقویت می شود

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83310102
مراكز رشد دانشگاه پیام نور كرمان تقویت می شود

كرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان گفت : در راستای كارآفرینی و مهارت آموزی فارغ التحصیلان مركز رشد دانشگاه این استان از سال 91 فعالیت خود را آغاز كرده و با سازو كارهای فراهم شده در سالجاری تقویت این مراكز در اولویت كاری قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا محدثی روز شنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان كرمان با وی ضمن اشاره به اینكه ایرنا یكی از مراجع رسمی و قابل اعتماد است خواستار ارتباط بیشتر این رسانه با بدنه دانشگاه شد.
وی با اشاره به كارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در حال انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای كشور است و در استان كرمان نیز این تفاهم نامه در قالب مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه منعقد خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان با اشاره به اینكه در قالب دوره های آموزشی آزاد مهارت هایی به دانشجویان داده می شود ، گفت: پیام نور استان در برگزاری آموزش های مهارت آزاد جزو رده های سوم و چهارم كشور قرار دارد.
محدثی بیان داشت: به دنبال تقویت مراكز رشد دانشگاه هستیم و طی 2 ماه آینده مركز رشد دانشگاه پیام نور استان كرمان به ساختمان جدید منتقل می شود.
وی با اشاره به اینكه یكی از رویكردهای دانشگاه پیام نور ایجاد مراكز رشد در فضاهای خالی است گفت: دانشگاه پیام نور كرمان در حوزه استارت آپ ها یكی از دانشگاه های پیشرو و موفق بوده و برگزاری استارت آپ های بعد در حال برنامه ریزی است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان بیان داشت: در گذشته نیاز كشور به سمت آموزش عالی بود اما در حال حاضر دانشگاه ظرفیت مازاد خود را به سمت حوزه های كارآفرینی پیش می برد.
محدثی از وجود17 هزار دانشجوی فعال در مراكز دانشگاهی پیام نور استان كرمان خبرداد و گفت: استان كرمان جزو استان های پرجمعیت از لحاظ تعداد دانشجو است كه در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان به 50 رشته و گرایش كارشناسی این واحد دانشگاهی اشاره و تصریح كرد: دانشگاه پیام نور در سطح استان دارای 29 مركز واحد و بزرگترین شبكه دانشگاهی در كل استان است.
محدثی با بیان اینكه در برخی از مناطق جنوب استان كرمان دانشگاه پیام نور تنها نماینده آموزش عالی در سطح كشور است افزود: پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی كشور محسوب می شود و طی سال های اخیر آموزش ها در دانشگاه پیام نور الكترونیكی و نیمه حضوری ارائه می شوند.
وی با تاكید بر اینكه دانشگاه پیام نور از تمامی امكانات و تكنولوژی های نوین برای آموزش استفاده می كند خاطرنشان كرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین منابع درسی دانشگاهی را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان با بیان اینكه تمام دروس دانشگاه پیام نور به صورت الكترونیكی ارائه می شود گفت: انعطاف پذیری سیستم پیام نور منحصر به فرد است و دانشجویان به راحتی می توانند از واحدی به واحد دیگر مهمان و یا جابجا شوند و دانشگاه به راحتی این ساز و كار را فراهم كرده است.
محدثی با بیان اینكه یكی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه پیام نور برگزاری امتحانات جامع و متمركز به صورت الكترونیكی است افزود: در حال حاضر در مركز استان كرمان 130 امتحان به صورت الكترونیكی برگزار می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كرمان حذف كامل كاغذ در فرآیند آزمون ها را یكی از رویكردهای دانشگاه پیام نور عنوان و خاطرنشان كرد: طی سال گذشته 37 درصد از قبول شدگان مقطع كارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان كرمان در این دیدار رویكرد ایرنا را نشاط و امید در فضای جامعه دانست و افزود: همراه با انعكاس فعالیت های عمرانی دستگاه های اجرایی اقدامات و فعالیت های علمی نیز هم باید به جامعه اطلاع رسانی شود.
بهنام احمدی بر ارتباط بیشتر دانشگاه ها با رسانه ها تاكید كرد و برای انعكاس و بیان هر چه بیشتر موفقیت های علمی آموزشی دانشگاه پیام نور اعلام آمادگی كرد.
9895/ 5054