۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 83310978
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

ابهامات مصوبه مجلس برای واگذاری سرخابی ها برطرف شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان خصوصی سازی روز یكشنبه گفت: ابهامات مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید برطرف شود و اگر این اتفاق نیفتد موضوع واگذاری با مشكل روبرو می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، «میر اشرف پوری حسینی» در این باره افزود: اكنون وضعیت 2 باشگاه برای تعیین و پرداخت بدهی های ناشی از مالیات و طلبكاران حقیقی و حقوقی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و بدهی ها شفاف و قابل محاسبه است.
وی ادامه داد: البته بخش قابل توجهی از بدهی ها طی سه سال گذشته پرداخت شده است. اما مصوبه مجلس برای واگذاری سرخآبی ها ایراد دارد كه مسیر واگذاری 2 باشگاه را با مشكلات جدی روبرو خواهد و امیدوارم با دیدگاه‌های كارشناسی این مساله رفع و مسیر واگذاری هموار شود.
رییس سازمان خصوصی سازی اظهار امیدواری كرد كه مجلس برای این مصوبه جهت خصوصی شدن 2 باشگاه اصلاحیه بدهد.
پوری حسینی در تكمیل این بخش از گفت و گو افزود: با مدیران بورس برای واگذاری 2 باشگاه جلسه داشتیم و ابهامات خود را با رییس و اعضای كمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی هم در میان گذاشتیم كه مسیر كارشناسی ادامه دارد.
پوری حسینی به قیمت واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس هم اشاره كرد و گفت: قیمت را هیات واگذاری مشخص می كند اما بیشتر از 300 میلیارد تومان سه سال قبل است و ما باشگاه را با دارایی و بدهی آن می فروشیم.
هیات وزیران آذر ماه سال 97 پیشنهاد وزارت ورزش بر واگذاری 2 شركت استقلال و پرسپولیس را كه به تایید رییس جمهوری رسیده بود، تصویب كرد.
سازمان خصوصی سازی هم در اجرای تصمیم اخیر این هیأت آماده سازی و واگذاری سهام این 2 باشگاه را در دستور كار خود قرار داده است.
در همان مقطع رئیس سازمان خصوصی سازی گفته بود كه تصمیم داریم تا قبل از نوروز 98 مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس را انجام دهیم.
اما اسفندماه سال گذشته وزیر ورزش و جوانان در واكنش به مصوبه مجلس درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس هم گفت: اراده دولت این است كه خصوصی سازی در سال 98 انجام گیرد. اما دولت با روال واگذاری كه در مجلس به تصویب رسید، مخالفت كرد. زیرا مراحل اجرایی كار باید آسان تر و به طور كامل انجام گیرد و واگذاری به شیوه بلوكی از طریق فرابورس كار را سخت می‌كند.
ورزشی**9250**1067**

پروندهٔ خبری