۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 83311783
T T
۰ نفر

مدارس شبانه روزي اصفهان نيازمند كمك خيرين است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 83311783
مدارس شبانه روزي اصفهان نيازمند كمك خيرين است

اصفهان- ايرنا - رييس هيات مديره مجمع خيرين مدرسه ساز اصفهان گفت: مدارس شبانه روزي استان نيازمند حمايت و كمك خيرين مدرسه ساز استان است.

هم اكنون 58 مدرسه شبانه روزي در 20 منطقه استان اصفهان فعاليت دارد كه از اين تعداد 21 مدرسه در دوره اول متوسطه، 20 مدرسه در دوره متوسطه نظري، 9 مدرسه دوره كاردانش و هشت مدرسه در دوره فني و حرفه اي مشغول ارايه خدمات هستند.
از مجموع 400 هزار دانش آموز مشغول به تحصيل در سه هزار مدرسه شبانه روزي موجود كشور دست كم 6 هزار نفر در استان اصفهان فعاليت دارند.
زهره ميرداماديان روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به وجود 58 مدرسه شبانه روزي در استان افزود: تجهيزات و فضاهاي بيش از 40 باب از اين مدارس شامل خوابگاه، فضاي آموزشي و فناوري، آشپزخانه و ديگر بخش ها نيازمند ترميم و بازسازي است.
وي اظهارداشت: همچنين خيرين بايد در كنار مقوله مدارس و فضاهاي آموزشي به فضاهاي نامناسب فيزيكي پژوهش سراهاي دانش آموزي توجه كنند.
رييس هيات مديره مجمع خيرين مدرسه ساز اصفهان اضافه كرد: براي حل مشكل مدارس قديمي و فرسوده در استان به تخريب و بازسازي 9 هزار و 486 كلاس درس نياز است تا اين فضاها بهسازي و تكميل شوند.
وي با بيان اين كه اكنون در كل استان 120 هنرستان فني و 248 كار و دانش داير است، گفت: با اين حال هنوز برخي از مناطق استان از داشتن هنرستان فني محروم هستند.
ميردامادي تصريح كرد: از سويي 18 هنرستان استان نيازمند تعمير فضاهاي كارگاهي، ساخت 31 سوله كارگاهي، چهار سايت كامپيوتري و آزمايشگاه است.
وي به سابقه حضور و كمك خيرين استان اصفهان در ساخت و تجهيز فضاهاي آموزشي اشاره كرد و گفت: بطور ميانگين هر ساله 333 كلاس درس در قالب 56 مدرسه توسط خيرين احداث و تحويل آموزش و پرورش مي شود.
وي خاطرنشان كرد: از سال 58 تا پايان سال 97 حدود 30 درصد از مدارس تكميل و تحويل شده به آموزش و پرورش استان توسط خيرين مدرسه ساز استان و يا با مشاركت آنها صورت گرفته است.
90 درصد طرحهاي آموزشي و 94 درصد كلاس هاي تحويلي سال تحصيلي 97، 98 از سوي يا با مشاركت خيرين مدرسه ساز استان احداث شده است.
مجمع خيرين مدرسه ساز استان اصفهان در سال 1378 به منظور جذب هر چه بيشتر خيرين و ساماندهي كمك هاي مردم در حوزه مدرسه سازي تشكيل شد.
اين مجمع با 800 عضو در 16 شهرستان استان كه بيش از 25 درصد جمعيت آن را بانوان تشكيل مي دهد يكي از فعال ترين مجموعه هاي خيرين اصفهان است.
6994/6026/