۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۳:۴۳
کد خبر: 83312138
T T
۰ نفر
رسانه صهيونيستي: ترامپ با حاكميت اسرائيل بر كرانه باختري موافق است

تهران – ايرنا – شبكه 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي يكشنبه شب گزارش داد: دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا به زودي با حاكميت اسرائيل بر كرانه باختري موافقت مي كند.

به گزارش پايگاه خبري معا فلسطين به نقل از شبكه 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي، دونالد ترامپ از اقدام بنيامين نتانياهو بر اعمال حاكميت اسرائيل بر كرانه باختري مشابه اقدام اين رژيم در جولان اشغالي ممانعت نمي كند.
اين گزارش مي افزايد: رئيس جمهوري آمريكا اعلان 'معامله قرن' را به بعد از تشكيل كابينه نتانياهو موكول كرده است و ترامپ موافقت خود را با طرح نخست وزير اسرائيل براي اعمال حاكميت اين رژيم بر كرانه باختري اعلام خواهد كرد.
ازسوي ديگر رسانه هاي صهيونيستي گزارش دادند كه 'گادي آيزنكوت' رئيس پيشين ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي به واشنگتن هشدار داده تا نگراني هاي امنيتي در كرانه باختري را درخصوص اعلان طرح صلح دونالد ترامپ لحاظ كنند و درنظر داشته باشند.
آيزنكوت كه سه شنبه هفته گذشته همراه با شماري از مقام هاي امنيتي رژيم صهيونيستي با جيسون گرينبلات فرستاده ويژه صلح دولت آمريكا ديدار داشته نسبت به شرايط حساس و رو به انفجار در كرانه باختري به مقام هاي كاخ سفيد هشدار داده است.
'معامله قرن' شامل انضمام كامل قدس به رژيم صهيونيستي، انضمام شهرك هاي موجود در كرانه باختري به اين رژيم، نابودي كامل حق بازگشت آوارگان فلسطيني و تعيين منطقه 'ابوديس' به عنوان پايتخت كشور فلسطين است.
اين طرح با واكنش شديد مسلمانان و فلسطينيان روبه رو شده و تنش و درگيري با نظاميان اسرائيلي را در فلسطين از جمله نوار غزه افزايش داده است.
بسياري از تحليلگران منطقه غرب آسيا نيز معتقدند، 'معامله قرن' مانند ديگر توافق هاي صلح در ارتباط با فلسطين اشغالي قبل از تولد مرده است چرا كه حقوق مردم مظلوم فلسطين در آن رعايت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال، بر بازپس گيري حق خود تاكيد دارند.
شبك**9365**1392
۰ نفر