۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83313279
T T
۰ نفر

يك قلاده گوركن در زيستگاه طبيعي تكاب رها شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83313279
يك قلاده گوركن در زيستگاه طبيعي تكاب رها شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست تكاب گفت: يك قلاده گوركن (رودك) كه توسط يك شكارچي متخلف به طور زنده به دام افتاده بود، توسط محيط بانان در يكي از زيستگاه هاي طبيعي اين شهرستان رها شد.

محمدرضا صادقيان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: صبح امروز يك شكارچي متخلف حامل يك كيسه مشكوك در يكي از زيستگاه هاي طبيعي اطراف اين شهرستان توسط يگان حفاظت محيط زيست دستگير و از وي يك قلاده گوركن زنده كشف شد.
وي بيان كرد: اين بچه گوركن زنده پس از كشف از فرد متخلف، توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست تكاب در زيستگاه خود رها شده و به دامان طبيعت و لانه محل زندگي خود بازگشت.
رييس اداره محيط زيست تكاب اظهار داشت: اين گوركن هنگام زنده گيري و حمل توسط شكارچي متخلف سالم بود و اين شكارچي قصد داشت آن را به خانه خود برده و از آن نگهداري كند.
صادقيان افزود: تكاب يكي از زيستگاه هاي ' گوركن' يا 'رودك' است كه در زبان محلي با نام 'پورسوخ ' شناخته و به صورت متعدد مشاهده مي شود.
وي گفت: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 10 قطعه انواع پرنده زينتي و شكاري و پنج قلاده از حيوانات وحشي در اين شهرستان توسط محيط بانان نجات يافته و پس از بهبود و تيمار در دامان طبيعت رها شدند.
به گزارش ايرنا، گوركَن جانوري پستاندار، مهره‌دار و همه‌چيزخوار از خانواده راسويان است و گونه هاي مختلف دارد؛ گوركن‌ها بدن كوتاه و چاق و پاهاي كوتاه دارند و سر آنها مثل راسو كشيده و گوشهايشان كوچك است.
به گزارش ايرنا، تكاب در جنوب آذربايجان غربي و در منطقه اي سردسير و كوهستاني واقع شده و زيستگاه حيوات وحشي از جمله روباه، گرگ، شغال، گراز، سمور و خرس قهوه اي و گوركن است.
7514/6185/2093