۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83313959
T T
۰ نفر
معاون وزير راه و شهرسازي: ساخت 400هزار مسكن در دستور كار است

قم- ايرنا- معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اتمام طرح مسكن مهر گفت: ساخت 400 هزار واحد مسكن در قالب «طرح اقدام ملي» در كشور برنامه ريزي شده است.

به گزارش ايرنا، مازيار حسيني روز سه شنبه درجلسه شوراي تامين مسكن در سالن امام جواد(ع) استانداري قم، افزود: با تكليف رئيس جمهوري و تاكيد همه اعضاي هيات دولت، مسكن مهر تا پايان شهريور ماه سال جاري بايد تكميل شود.
وي درخصوص طرح اقدام ملي گفت: سهميه استان ها بر اساس نياز اعلامي آنها تعيين شده كه تاكنون مراحل اوليه 100 هزار واحد مسكن از اين تعداد، در كشور آغاز شده است.
وي با بيان اينكه در زمينه مسكن كمترين وابستگي را به خارج از كشور داريم اظهار داشت: زمينه اشتغال با كمترين اعتبار در حوزه مسكن محقق مي شود به گونه اي كه به ازاي هر 25 ميليون تومان امكان ايجاد يك شغل در اين بخش وجود دارد.
حسيني با اشاره به ايجاد بازار تعهدي مصالح به منظور جلوگيري از كمبود مصالح در بازار توسط وزارت راه و شهرسازي و بنياد مسكن ادامه داد: با اين اقدام، علاوه بر تثبيت قيمت ها امكان تخفيف براي خريد اين مصالح نيز در قالب طرح اقدام ملي وجود دارد.
وي زمين را مهمترين ركن مسكن سازي دانست و گفت: ابلاغيه اي به استان هاي مختلف كشور ارسال و روش هاي قانوني واگذاري زمين اعلام شده است.
وي با بيان اينكه امكان واگذاري زمين براي شهرك هاي تخصصي وجود دارد، گفت: استفاده از فناوري هاي نوين براي ساخت صنعتي مسكن از جمله اولويت هاي وزارت راه براي احداث مسكن جديد است.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، با بيان اينكه ايران در فناوري نوين مصالح ساختماني از جمله بتن از جمله كشورهاي پيشرفته دنياست، گفت: در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) از فناوري هاي نوين و با كيفيت بتن استفاده شد و در اين زمينه جمهوري اسلامي از نظر علمي، فني و توليدي در اين زمينه به خودكفايي كامل رسيده است.
حسيني، با بيان اينكه به دنبال ايجاد ساختمان هاي چند طبقه نيستيم گفت: بيشترين طرح هاي تعريف شده در قالب طرح اقدام ملي به صورت ويلايي در نظر گرفته شده است كه بيشترين نزديكي را با فرهنگ ايراني اسلامي دارد.
وي ادامه داد: توجه به پياده روهاي بزرگ براي دوچرخه سواري و پياده روي در طراحي هاي جديد شهري از جمله برنامه هاي مورد تاكيد اين وزارت خانه در قالب طرح جديد مسكن در كشور است.
حسيني با بيان اينكه در شهرسازي و پياده روسازي به بهسازي معابر عمومي براي استفاده معلولان تاكنون بي توجهي شده است ادامه داد: ايجاد كانال تاسيسات به منظور تجميع عبور تمام زيرساخت هاي شهري از اين كانال، از جمله موضوعاتي است كه بايد در شهرسازي جديد مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه مسكن به صورت ويژه توسط وزير راه و شهرسازي پيگيري مي شود، اظهار داشت:ماهانه جلسه شوراي تامين مسكن به صورت مستمر در وزارتخانه برگزار شده و عزمي جدي براي ايجاد 400 هزار واحد مسكن در قالب طرح ملي اقدام در كشور ايجاد شده است.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت نياز به همكاري و ورود سريع دستگاه قضايي براي حل مشكلات مسكن مهر گفت: ضرورت دارد كه شعبه اي ويژه براي اين مساله در استان هاي مختلف شكل گيرد.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، با بيان اينكه شركت تعاوني نبايد به عرصه ساخت و ساز وارد شوند ادامه داد: كمترين مشكل در طرح مسكن مهر مربوط به واحدهاي خودمالك و بيشترين مشكل مربوط به شركت هاي تعاوني است كه به دليل ناموفق بودن آنها، نبايد در طرح هاي آينده از اين شركت ها بهره برد.
وي با اشاره به لايحه دولت براي تامين مسكن در كشور گفت: ذيل تبصره 8 قانون بودجه امسال، 9 هزار و 500 ميليارد تومان براي خدمات زيربنايي و روبنايي مسكن و 5 هزار ميليارد تومان براي تامين اعتبار مسكن پيش بيني شده است.
7404/ 6133/