۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83315329
T T
۰ نفر

پشم و پنبه در حليم شيراز مشاهده نشد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83315329
پشم و پنبه در حليم شيراز مشاهده نشد

شيراز - ايرنا- طي روزهاي اخير ويديويي در فضاي مجازي انتشار يافت كه بيانگر وجود پشم و پنبه در حليم بود و آن را به شيراز منتسب مي كرد كه مديرگروه سلامت بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيان داشت:در بازرسي ها موردي كه نشانگر وجود پشم و پنبه در حليم شيراز باشد مشاهده نشد.

سيامك شمس، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازديدها براي نظارت بر فرايند تهيه و توزيع مواد غذايي در قنادي ها، كارگاه هاي تهيه و توزيع زولبيا، رستوران ها، كبابي ها و مراكز عرضه مواد غذايي خاص مانند حليم و آش افزايش يافته است.
وي افزود:در ماه مبارك رمضان امسال، 390 كارشناس بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اجراي برنامه سلامت رمضان بر تمام مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي و زيارتي و مراكز عرضه آش و حليم نظارت مي كنند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه تاكنون هيچ تخلفي در پزندگي هاي شيراز مشاهده يا اعلام نشده گفت: فضاسازي در مورد مشاهده پشم و پنبه در حليم كذب است.
به گفته مديرگروه سلامت بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز، بازرسان در اين ماه در قالب 75 تيم، نظارت بر مسايل بهداشتي واحدهاي فروش مواد غذايي را بر عهده دارند.نظارت ها جنبه پيشگيرانه دارد و با مشاهده تخلف با ان بشدت برخورد مي شود.
شمس اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان علاوه بر تشديد نظارت ها بر واحدهاي فروش مواد غذايي، بازرسي از صنف هاي حساس در ساعات نزديك به افطار تا ساعات پاياني شب ادامه دارد.
او ادامه داد: در بازرسي از يك واحد صنفي ، تمام قسمت ها از جمله انبار مواد اوليه و ظروف، محل پخت و محل فروش به طور كامل بررسي مي شود و در صورت مشاهده تخلف اقدامات قانوني لازم صورت مي گيرد.
شمس گفت: شهروندان نسبت به شايعات فضاي مجازي توجهي نداشته باشند و اخبار موثق را از مراجع رسمي دنبال كنند.
مدير گروه سلامت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي، موضوع را به سامانه بهداشت 190 اطلاع دهند تا در كمترين زمان ممكن رسيدگي شود.
6113 /1876