نماینده مجلس: رفع موانع کسب و کارها در اولویت قرار دارد

شیراز - ایرنا - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق اصناف باید در سامان‌دهی موضوعات صنوفی نقش اول را ایفا کند؛ مجلس شورای اسلامی هم رفع موانع کسب و کارها را در اولویت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر قادری سه‌شنبه در نشست تخصصی آشنایی بنگاه‌های خرد اقتصادی با روش‌های تأمین مالی در شیراز اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس گذشته طرح اولیه بررسی شد و مصوباتی داشتیم که مجدد برگشت تا مواردی که شورای نگهبان خواسته شده بود را برطرف کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اصلاحات انجام شده، مجموعه اتاق اصناف ایران هم باید پیشنهادهایی ارائه بدهد تا اگر اصلاح موارد دیگری لازم باشد از سوی لایحه وزارت صنعت و معدن و تجارت دنبال شود و نمایندگان مجلس هم به رفع مشکلات کمک کنند.

قادری اضافه کرد: تداخل نظارت‌ها در بحث سیستم‌های کنترلی و نظارتی در این قانون، از مواردی است که اصناف در قانون نظام صنفی خواستار اصلاح آنها هستند و در موضوعات سامانه‌های متعدد و وقت‌گیر هم اصناف گلایه‌هایی دارند و خواستار یک سامانه یکپارچه هستند.

این نماینده مجلس گفت: با تعاملات اتاق اصناف با شهرستان‌ها می‌توان اختیارات برای صدور مجوزات قانونی به این اتاق داد تا نیاز به مراجعه‌های مکرر اصناف برای امورشان کاهش یابد.

او گفت: به عنوان نماینده مجلس این آمادگی را اعلام می کنم که اگر اتاق اصناف استان طرح و مشکلات خود را در خصوص صنوف ارائه دهد در کمیسیون حمایت از تولید و اقتصادی اقتصادی آن را دنبال خواهم کرد.

قادری افزود: در شرایط کنونی هم به واحدهای بزرگ و هم واحدهای کوچک تولیدی نیاز داریم و چون واحدهای کوچک با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند بر حمایت از آنها تأکید داریم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس هم در این مراسم گفت: امروز میزبان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بودیم تا قوانین را برای روسای اتحادیه‌های صنفی توضیح دهد و اتحادیه‌ها هم موضوعات و سوالات مورد نظر و درخواست‌هایشان را مطرح کردند.

حجت جوانمردی افزود: با نظرات مشورتی امیدواریم که هر چه سریعتر موارد موجود در قانون نظام صنفی اصلاح شود و مشکلات صنوف به حداقل برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha