۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 83315925
T T
۰ نفر
معاون استانداري سمنان: خبرهاي خوبي از انتصاب بانوان در راه است

سمنان- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان با اشاره به شعار دولت تدبير و اميد در زمينه لزوم تحقق سهم 30 درصدي بانوان در مديريت هاي كلان و مياني كشور گفت: خبرهاي خوبي از انتصاب بانوان در استان سمنان در راه است.

حبيب الله خجسته پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: استاندار سمنان بارها درباره تحقق حضور بانوان در پست هاي مديريتي استان در جلسه شوراي اداري به مديران دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرده است.
وي تصريح كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي در انتصاب ها تحقق سهم 30 درصدي بانوان را اجرا كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان با اشاره به اينكه در گذشته به ايفاي نقش بانوان در پست هاي مديريتي كلان و مياني در استان سمنان كمتر توجه شده بود، افزود: در شناسايي مديران بانوي توانمند‌ در حوزه هاي مختلف مديريتي اين استان چالش و مشكلاتي وجود دارد.
خجسته پور ابراز داشت: انتخاب و انتصاب بانوان در مديريت ها راهي است كه آغاز شده و اميد است تا پايان دولت تدبير و اميد بتوان حداقل بخشي از اين وعده ها را محقق ساخت.
وي افزود: بانوان استان سمنان همه خواسته ها را در مناصب مديريتي خلاصه نكنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان با اشاره به توانمندي هاي بانوان در بخش هاي مختلف، تاكيد كرد: اين قشر مي توانند در سازمان هاي مردم نهاد، بخش هاي اقتصادي خرد و كلان و تعاوني هاي كوچك نقش آفريني كنند.
وي با دعوت بانوان براي حضور پررنگ در همه عرصه ها، تاكيد كرد: حوزه گردشگري و به ويژه معرفي بخشي از آداب و سنت هاي استان سمنان از ديگر بخش هايي است كه بانوان مي توانند در آن فعاليت مستمر و مفيد داشته باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفند 98 اشاره كرد و يادآور شد: بانوان اين استان به عنوان نامزد انتخاباتي در اين عرصه حضور يابند و خود را در معرض راي مردم قرار دهند.
به گزارش ايرنا، 10 درصد از پست هاي مديريتي استان سمنان را زنان تشكيل مي دهند، اين در حالي است كه ميانگين كشوري آن در مشاغل عملياتي 25 درصد است.
9891/6103