۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83315970
T T
۰ نفر

مديركل گمرك سمنان: صادرات كالا 40 درصد افزايش يافت

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83315970
مديركل گمرك سمنان: صادرات كالا 40 درصد افزايش يافت

سمنان- ايرنا- مديركل گمرك استان سمنان گفت: صادرات كالا از ابتداي فروردين تا بيستم ارديبهشت 98 در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزايش يافت.

علي سعدالدين عصر چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، با بيان اينكه كاهش نوسان قيمت ارز و همچنين ثبات در بازار عرضه و تقاضا در افزايش صادرات كالا از گمرك سمنان موثر بود، افزود: حمايت از صنايع صادرات محور، با وجود فشارهاي اقتصادي خارجي، مسير توسعه استان را هموارتر مي كند.
مديركل گمرك استان سمنان ادامه داد: كالاهاي صادراتي استان سمنان در سال جاري به 40 كشور جهان از جمله افغانستان، عراق، انگليس، كرواسي، آذربايجان، افغانستان، امارات متحده عربي و تركيه صادر شده است.
وي خاطر نشان كرد: ارزش ارزي صادرات كالا از گمرك سمنان به نقاط مختلف جهان در سال گذشته دست كم 170 ميليون دلار برآورد مي شود.
سعدالدين اضافه كرد: ظرفيت اقتصادي سمنان براي صادرات كالا بسيار قابل توجه است كه مسئولان امر با برنامه ريزي اصولي براي توسعه استان بايد به آن توجه بيشتري داشته باشند.
وي تصريح كرد: ميزان صادرات كالا به عوامل مختلف داخلي و خارجي وابسته است و افزايش روابط دو و چند جانبه ايران با كشورهاي جهان به رونق صادرات مي انجامد.
مديركل گمرك استان سمنان گفت: بخش قابل توجهي از ظرفيت هاي اشتغال آفرين و صادرات محور استان مغفول مانده است كه با رفع مشكلات زيرساختي مي توان براي شكوفايي اين بخش ها اقدام كرد.
به گزارش ايرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتي وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103