۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 83316338
T T
۰ نفر
93 صنعت استان مركزی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید است

اراك - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: 93 واحد تولیدی و صنعتی این استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند و در سامانه بهین یاب نام نویسی كرده اند.

«محمدرضا حاجی پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 250 واحد تولیدی و صنعتی این استان پارسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانك های عامل معرفی شدند كه موفق به دریافت رقم اعتباری درخواستی نشده و این پرونده ها امسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به جریان می افتد.
وی ادامه داد: سامانه بهین یاب از ابتدای امسال فعال شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به آن نوع درخواست و میزان تسهیلات مورد نیاز خود را ثبت كنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: درخواست های متقاضیان در كارگروه استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانك های عامل، پرونده ها به بانك ها ارسال می شود.
حاجی پور اظهار داشت: براساس تصمیمات جدید اختیار در حوزه تسهیلات به استان‌ها تفویض شده كه اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست كرد پس از بررسی در كارگروه و تایید نیازسنجی رقم مذكور منظور شود.
وی یادآوری كرد: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تكمیل و ارسال پرسشنامه های تكمیلی اقدام كنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اضافه كرد: 13 هزار و 77 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته به یكهزار و 600 واحد تولیدی صنعتی و كشاورزی پرداخت شد كه از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان مركزی، هشت هزار و 55 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانك ها و بقیه نیز از محل تسهیلات رونق تولید به متقاضیان پرداخت شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اضافه كرد: از 13 هزار و 77 میلیارد ریال تسهیلات این استان، چهار هزار و 247 میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش صنعت، 31 میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت صنعت و 142 میلیارد ریال نیز در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
حاجی پور ادامه داد: بیش از نیمی از صنایع استان مركزی از سال 95 تاكنون موفق به دریافت تسهیلات اقتصادی شده اند كه ضمن حفظ اشتغال موجود، میزان قابل توجهی اشتغال جدید ایجاد شد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی كوچك، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مركزی فعالیت می كنند.
3017/6013/
۰ نفر