۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۳۱
کد خبر: 83317180
T T
۰ نفر

نگاه آماری به لیگ برتر فوتبال

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۳۱
کد خبر: 83317180
نگاه آماری به لیگ برتر فوتبال

تهران - ایرنا -هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های كشور با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی سپاهان اصفهان خاتمه یافت و آمار و ارقام قابل توجهی پس از برگزاری 480 مسابقه به جا ماند.

هفته سی ام و پایانی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاهی كشور شامگاه پنجشنبه با قهرمانی پرسپولیس خاتمه یافت و تیم های سپاهان اصفهان، استقلال تهران و پدیده خراسان به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند. سپیدرود رشت نیز به همراه استقلال خوزستان به لیگ یك سقوط كردند.

** بهترین گلزن
«كی روش استنلی سوارز» و «لوسیانو پریرا» مهاجمان برزیلی سپاهان و فولاد با 16 گل زده بهترین گلزن هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال شدند و پس از آنها «علی علیپور» تمام كننده پرسپولیس با 14 گل زده در جایگاه بعد قرار گرفت.

** بهترین پاسور لیگ
«محمد كریمی» هافبك سپاهان با 8 پاس گل جایگاه نخست این عنوان را دارد و در ادامه «محمد مومنی» از پیكان با 7 پاس و «سعید آقایی» از سپاهان با 6 پاس گل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

** بهترین و بدترین خط دفاعی
تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس به ترتیب با 13 و 14 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در این دوره از رقابت ها به خود اختصاص دادند و تیم فوتبال سپید رود رشت نیز با دریافت 53 گل خورده بدترین دفاع لیگ را از آن خود كرد.

** تعداد گل های زده شده
در پایان این دوره از رقابت های لیگ در مجموع 480 مسابقه برگزار شد و 468 بار توپ از خط دروازه ها گذشت كه میانگین برای هر دیدار 1.02 گل می شود.

** پرگل ترین دیدار
پرگل ترین دیدار مربوط به مصاف دو تیم سپیدرود رشت و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته دوم لیگ است كه 7 بار توپ از خط دروازه ها گذشت. این دیدار با نتیجه 6 بر یك به سود تیم اصفهانی پایان یافت.

** كمترین شكست
تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان به ترتیب با یك و دو شكست كمترین تعداد شكست را در بین تیم های لیگ برتری دارند.
تنها شكست سرخپوشان با نتیجه 2 بر یك مقابل شاگردان «افشین قطبی» سرمربی تیم فولاد خوزستان (سرمربی اسبق پرسپولیس) رقم خورد و سپاهان نیز برابر تیم های تراكتورسازی تبریز و استقلال تهران تن به شكست داد.

** بیشترین برد، تساوی و شكست
تیم پرسپولیس با 16 برد، ماشین سازی تبریز 17 تساوی و تیم سپیدرود رشت با 16 شكست جایگاه های عنوان شده را در اختیار دارند.

** بهترین و بدترین خط حمله
سپاهان اصفهان با 46 گل زده بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد و نفت مسجد سلیمان با 16 گل زده بدترین خط حمله لیگ را در پایان لیگ هجدهم دارد.

** بیشترین تعداد كارت زرد و قرمز در یك مسابقه
در هفته ششم لیگ برتر و جدال دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران، داور14 بار به بازیكنان دو تیم كارت نشان داد كه از این تعداد 12 كارت زرد و 2 كارت قرمز بود.

** بیشترین برد، مساوی و شكست متوالی
تیم های فوتبال سپاهان اصفهان، پدیده خراسان و استقلال تهران با 5 برد متوالی بهترین نتیجه را از این حیث در بین تیم های حاضر در رقابت های لیگ كسب كردند.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز نیز با كسب 6 تساوی متوالی از این منظرعنوان دار است.
تیم پیكان تهران هم با 8 شكست متوالی بیشترین باخت پی در پی را به خود اختصاص داد.

** بیشترین جدایی مربیان از تیم های خود در لیگ هجدهم
در این دوره از رقابت ها فقط تیم های پرسپولیس، سپاهان و پارس جنوبی جم بدون تغییر در كادر فنی خود در لیگ هجدهم به مصاف حریفان رفتند. ولی سایر باشگاه ها به دلیل نتایج ضعیف یا اختلاف با كادر فنی سرمربیان خود را تغیر دادند كه اسامی آنها به این شرح است:
«علیرضا منصوریان» سرمربی ذوب آهن اصفهان جانشین «امید نمازی»
«افشین قطبی» سرمربی فولاد خوزستان جانشین «ایلی استان» رومانیایی
«جورج لیكنز» سرمربی تراكتورسازی جانشین «جان توشاك» ولزی و «محمد تقوی»
«حسین فركی» سرمربی پیكان جانشین «مجید جلالی»
«سید محمد علوی» سرمربیان استقلال خوزستان جانشین سیروس نعمتی نژاد. «سیروس پورموسوی»، «داریوش یزدی»، «كریم بوستانی» و «كریم قنبری» دیگر سرمربیان این تیم در لیگ هجدهم بودند.
«رضا مهاجری» سرمربی ماشین سازی تبریز جانشین «فیروز كریمی»
«فیروز كریمی» سرمربی نفت مسجد سلیمان جانشین «علیرضا مرزبان» و «عبدالله ویسی»
«نادر دست نشان» سرمربی سپید رود رشت جانشین «علی كریمی» و «خداداد عزیزی»
«فرهاد مجیدی» سرمربی استقلال تهران جانشین «وینفرد شفر» آلمانی
«مجید جلالی» سرمربی نساجی مازندران جانشین «جواد نكونام»
«یحیی گل محمدی» سرمربی پدیده خراسان جانشین «محمدرضا مهاجری»
«ابراهیم صادقی» سرمربی سایپا جانشین «علی دایی»
ورزشی**9029**2024
۰ نفر