۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 83317552
T T
۰ نفر
كمك هاي مردم به نيازمندان از طريق نهادهاي مسوول جمع آوري شود

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: كمك هاي مردمي و صدقات مردم بايد از طريق نهادهاي نيكوكاري و مراكز مورد اعتماد جمع آوري شود تا به دست نيازمندان واقعي در جامعه برسد.

به گزارش ايرنا، ماموستا عبدالسلام امامي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته مهاباد افزود: شهروندان نيكوكار از جمع آوري خودسرانه كمك هاي مردمي خودداري كرده و آن را به مراكز و ارگان هاي نيكوكاري سازمان يافته بسپارند.
وي ادامه داد: بسياري از صدقات مردمي در اثر ناآگاهي و نبود شناخت كافي از نيازمندان و مستمندان واقعي به دست آنان نرسيده و در اين بين حق افراد بي بضاعت پايمال مي شود.
ماموستا امامي اضافه كرد: ماه رمضان بهترين فرصت براي بخشش و نوع دوستي است و مسلمانان از اين فرصت مي توانند در پرتو آموزه ها و مفاهيم والاي الهي به انفاق و بخشش بپردازند تا از آثار روحي و معنوي آن بهره مند شوند.
امام جمعه مهاباد همچنين اين ماه را فرصت ويژه اي براي اعمال خير دانست و گفت: افزايش روحيه همياري و تعاون در راستاي اطعام يتيمان، آزادي زندانيان و كمك به نيازمندان سبب مي شود تا روزه داران برخي از مشكلات طبقه ضعيف جامعه را برطرف كنند.
وي بيان كرد: اموال و دارايي انسان تنها شامل ثروت وي نمي شود و هر انساني كه خداوند توانايي و نعمتي به او بخشيده مي تواند در راستاي جلب رضايت خدا از آن استفاده كند.
نماز جمعه اين هفته مهاباد با حضور شمار زيادي از روزه داران مهابادي در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.
9903/6185/2093