۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83318386
T T
۰ نفر

جلیقه زردها خشمگین تر از همیشه به خیابان ها آمدند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83318386
جلیقه زردها خشمگین تر از همیشه به خیابان ها آمدند

تهران - ایرنا - جلیقه زردها بدنبال اظهارات روز گذشته (جمعه) 'امانوئل مكرون' رئیس جمهوری فرانسه كه '6 ماه تجمع جنبش اعتراضی به سیاست های اقتصادی دولت را بدون هیچگونه خروجی سیاسی' دانسته بود، امروز (شنبه) خشمگین تر از همیشه به خیابان ها آمدند.

روزنامه فرانسوی «لو موند» در تارنمای خود نوشت: با وجود اینكه میزان جمعیت حاضر در تجمع های اعتراضی در هفته های اخیر به پایین ترین سطح رسیده، اما هسته سخت جلیقه زردها برنامه ریزی كرده بود تا امروز و با گذشت 6 ماه اعتراض های خیابانی بی سابقه، در یك هفته مانده به انتخابات پارلمانی اروپا، حضور گسترده تری در خیابان ها داشته باشند.
مكرون روز گذشته خطاب به معترضان گفته بود: 'در این 6 ماه هیچ خروجی سیاسی نداشته‌اید.'
در پاریس، چندین تظاهرات برای امروز برنامه ریزی شده است: اولی، علیه افزایش قیمت سوخت است كه از ایستگاه 'توتَل' به سمت «لا دفانس» برای ملحق شدن به كلیسای «سَكرِه‌كُر» كه یكی از مهم‌ترین كلیساهای پاریس است انجام می شود.
تظاهرات دیگر برای ساعت 14 در میدان جمهوری برنامه ریزی شده است.
البته این تجمع ها در حالی انجام می شود كه در هفته های گذشته هر گونه تجمع و تظاهرات در محدوده شانزه لیزه، كلیسای نوتردام و نیز اماكن مهم تحت نظارت بوده و ممنوع اعلام شده است.
در حالیكه برای تجمعات هفته گذشته(هفته بیست وششم)، نقاط همگرایی شهرهای 'نانت' و 'لیون' بود، در هفته بیست و هفتم 'ریمز' و 'نانسی' به عنوان نقاط همگرایی جلیقه زردها اعلام شده اند.
دیگر تظاهرات ها در جاهای دیگر فرانسه، به عنوان نمونه در 'سن نزر' یا 'بسانسون' و لیون برنامه ریزی شده است.
اعتراض های موسوم به سیاست های دولت موسوم به جلیقه زردها از 17 نوامبر سال 2018 میلیادی( 26 آبان 97) در شهرهای مختلف فرانسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
هر چند پس از حضور بیش از 200 هزار نفری معترضان در روز نخست این اعتراض ها ( 17 نوامبر 2018) كه بالاترین رقم در طول 6 ماه گذشته جنبش بود، این رقم تا حدودی كاسته شده اما همچنان شنبه های اعتراضی در فرانسه با حضور هزاران معترض برگزار می شود.
شنبه های اعتراضی مردم فرانسه نسبت به سیاست های اقتصادی دولت و ناكارآمدی امانوئل مكرون رییس جمهوری فرانسه در حالی امروز وارد بیست وهفتمین هفته خود شده كه شهرهای مختلف این كشور در 6 ماه گذشته صحنه درگیری و برخورد خشونت بار پلیس با معترضان بود.
اروپام ** 6984 ** 1071