۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83319426
T T
۰ نفر
بيش از 4800 متقاضي خادم ياري در آذربايجان غربي ثبت نام كردند

اروميه- ايرنا- مسوول دفتر آستان قدس رضوي در آذربايجان غربي گفت: تاكنون چهار هزار و 835 نفر به عنوان متقاضي خادم ياري حرم امام رضا(ع) در اين استان ثبت نام كرده اند.

حجت الاسلام اكبر نوروزنژاد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكهزار و 528 نفر از اين تعداد مراحل گزينش و تشكيل پرونده خود را طي كرده و فعال هستند.
وي ادامه داد: طرح خادم ياري از طرح هاي شايسته اي است كه مي تواند نقش مهمي در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ايفا كند.
وي بيان كرد: بهره مندي از فيض زيارت امام رضا (ع) تنها به حرم ايشان محدود نمي شود و عاشقان اين امام كريم مي توانند در دورترين مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوي گام بردارند.
وي با اشاره به اينكه خادم ياران علاوه بر اينكه مي توانند در طول سال براي چند روز در حرم امام رضا (ع) كشيك دهند، اعلام كرد: همچنين اين افراد در شهر و روستاي خود در زمينه هاي مختلف فرهنگي، عمراني، سلامت و زمينه هاي مرتبط با تخصص خود به صورت افتخاري خدمت مي كنند.
مسوول دفتر آستان قدس رضوي در آذربايجان غربي گفت: اعزام محرومان بالاي چهل سال به مشهد، خدمات دهي در زمينه اشتغال، اعطاي وام هاي قرض الحسنه تهيه جهيزيه، خدمات رساني سلامت به محرومان، برگزاري اردوهاي جهادي در مناطق محروم و تهيه و توزيع بسته هاي ارزاق و كمك مردمي آستان قدس رضوي با مشاركت خيران از خدمات اين نهاد است.
حجت الاسلام نوروزنژاد اظهار داشت: همچنين طي امسال 176 زائر اولي از آذربايجان غربي با حمايت آستان قدس رضوي در قالب چهار كاروان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شده است.
وي اضافه كرد: مدت زمان اسكان اين زائران سه روز بوده و محل اسكان آنها نيز در زائر شهر رضوي است.
به گزارش ايرنا، در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرايطي فراهم شده است تا عموم علاقه مندان واجد شرايط خدمت به بارگاه منور رضوي بتوانند توفيق خدمت به آن حضرت را از مسير خدمت به محرومان و مستمندان شهر و ديار خود و يا ارائه خدمت و همكاري تخصصي با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوي داشته باشند.
9918/7129