۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبر: 83320034
T T
۰ نفر
پيش نويس سند پيشگيري از جرايم فضاي مجازي در قوه قضاييه تهيه شد

تهران- ايرنا- سرپرست مركز مطالعات اجتماعي و جرم شناسي قوه قضاييه گفت: پيش نويس سند پيشگيري از جرايم فضاي مجازي كه از سوي اين معاونت تهيه و تنظيم شده است، مورد پذيرش شوراي عالي فضاي مجازي كشور قرار گرفت.

به گزارش روز يكشنبه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، فرزاد جليليان در نشست تخصصي پيشگيري از انحرافات و آسيب هاي اجتماعي افزود: اين پيش نويس براي بررسي در دستور كار كميته اصلي در شوراي عالي فضاي مجازي قرار گرفت.
سرپرست مركز مطالعات اجتماعي و جرم شناسي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با تاكيد بر ترويج فرهنگ گفت وگو در كشور با توجه به تخصصي و پيچيده شدن موضوعات در جوامع انساني گفت: حوزه جرايم و آسيب هاي اجتماعي هم از حوزه هايي است كه مديران را مجاب مي سازد تا با استفاده از اتاقهاي فكر به عنوان ابزار مديريتي با بهره گيري از تفكر جمعي، ضمن شناسايي فرصت ها و تهديدها، بتوانند راهبردهاي پيش رو را ترسيم كنند.
وي ادامه داد: به همين منظور چهار كميته تخصصي پيشگيري از جرايم نوپديد و آسيب هاي مجازي، دعاوي و اختلافات، انحرافات و آسيب هاي اجتماعي، و اقتصادي و فساد مالي در دستور كار مركز مطالعات اجتماعي و جرم شناسي معاونت اجتماعي قوه قضاييه قرار گرفت تا مديران اين معاونت از دستاوردهاي اين كميته ها بهره لازم را ببرند.
جليليان اظهاركرد: اين جلسات در سال گذشته نتايج مثبتي به همراه داشت كه از جمله آنها مي توان به تهيه پيش نويس سند پيشگيري از جرايم فضاي مجازي اشاره كرد. اين پيش نويس سند از سوي اين معاونت تهيه و تنظيم شده و مورد پذيرش شوراي عالي فضاي مجازي كشور قرار گرفت.
محسني تبريزي رئيس كميته تخصصي پيشگيري از انحرافات و آسيب هاي اجتماعي هم در اين نشست با در دستوركار قراردادن موضوع «شناسايي حوزه­هاي اولويتي سبك زندگي بر اساس شرايط فرهنگي و اجتماعي موجود و اثرات آن بركنترل و كاهش آسيب­هاي اجتماعي» عنوان داشت كه سبك زندگي سالم و محافظت شده در مقابل سبك زندگي ناسالم و خطر آفرين قرار دارد كه در سبك زندگي معطوف به سلامت شاهد حضور عوامل محافظت كننده مانند عزت نفس، خانواده گرايي، اخلاق گرايي، حمايت اجتماعي هستيم و نقيض اين، سبك زندگي پرخطر مي شود.
وي ادامه داد: جامعه­شناسان سبك زندگي ناسالم را در ارتباط با رفتارهاي پرخطر مي­بينند خصوصا مصرف دخانيات، مصرف الكل و مواد مخدر رفتارهاي پرخطر، كم تحركي و حتي رفتارهاي مربوط به بدخوري و پرخوري، خودكشي، نداليسم و... اينها همه محصول شيوه­هاي غلط زندگي است و از نظر جامعه­شناسان احتمال بروز رفتارهاي پرخطر در سبك زندگي سالم و محافظت كننده بسيار كم است.
اجتمام*1003*1095*1193