۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83320147
T T
۰ نفر
استاندار فارس: بهترين حمايت از مددجويان كميته امداد، توانمندسازي آنهاست

شيراز-ايرنا- استاندار فارس، اقدام ماندگار امام راحل در تشكيل كميته امداد را زمينه ساز ترويج تفكر حمايت از نيازمندان جامعه دانست و گفت: توانمند سازي مددجويان زير پوشش اين نهاد، موثرترين گام براي حمايت از آنهاست.

پايگاه اطلاع رساني استانداري فارس در گزارش روز يكشنبه خود به نقل از عنايت الله رحيمي كه در آيين جشن رمضان كه با حضور مددجويان كميته امداد در شيراز برگزار شد، افزود: بي شك با حمايت و كمك به مددجويان و ارايه آموزش به آنها با هدف توانمند سازيشان، آنان خواهند توانست با انجام فعاليت هاي توليدي، نيازها و معيشت خود را تامين كنند.
وي، ادامه داد: قشري از جمعيت استان فارس به دلايل مختلفي همچون از دست دادن سرپرست و يا قرار گرفتن در شرايط نامناسب اقتصادي و اجتماعي با مشكلات و محروميت هايي مواجه هستند كه به حمايت و توانمند سازي نياز دارند.
او اظهار داشت: توجه به اين قشر آسيب پذير، حمايت و توانمند سازي آنها وظيفه همه آحاد جامعه است.
استاندار فارس بيان كرد: كميته امداد امام خميني (ره)، بهزيستي و خيران اين استان همواره حامي اين افراد بوده و اقدامات موثري در زمينه توانمندسازي آنها انجام داده اند.
رحيمي، اضافه كرد: كميته امداد استان فارس، مجموعه اقداماتي از جمله توانمندسازي، گسترش اشتغال و خود اشتغالي، ايجاد زنجيره هاي توليد و قرار دادن فناوري و سرمايه در اختيار مددجويان، تامين بازار فروش توليدات مددجويان و تامين مسكن را در دستور كار خود قرار داده است‌.
استاندار فارس گفت: اين كميته همچنين در زمينه ايجاد اشتغال و تنوع شغلي به ويژه در مناطق روستايي نيز فعاليت هاي خوبي داشته و دولت هم در حد مقدورات، كمك هايي در حوزه زيربنايي، تامين زمين و ساير تسهيلات انجام داده است.
رحيمي بيان كرد: با توجه به اينكه در جامعه مددجويان كميته امداد همواره نخبگان و افراد توانمندي وجود دارند، مجموعه مديريت استان با هدف حمايت از آنها زمينه را براي تامين امكانات و معرفي به مراكز آموزشي براي شكوفا شدن استعدادهايشان فراهم خواهد كرد.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: دولت وظيفه فراهم كردن شرايط براي هرگونه رشد و حركت رو به جلو را بر عهده دارد و ايجاد اشتغال و تامين مسكن نيز به عنوان نيازمندي هاي رفاهي مردم، مستلزم زيرساخت هايي است كه دولت نسبت به ايجاد آنها اقدام مي كند.
وي اظهار داشت: اگر آزاد راه، پالايشگاه، نيروگاه يا سدي احداث يا افتتاح مي شود به اين معناست كه زمينه براي زندگي بهتر و ايجاد رفاه و آسايش مردم فراهم شده است.
استاندار فارس اضافه كرد: بدون شك همه آنچه در شان مردم و مطلوب آنهاست محقق نشده اما همچنان در مسير ايجاد آسايش بيشتر و رفاه بهتر مردم گام برداشته و تلاش مي كنيم.
6122 /6118