۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83320893
T T
۰ نفر
نمایشگاه آثار هنری ناملموس آسیا با حضور ایران در پكن دایر شد

پكن- ایرنا- نمایشگاه آثار هنری ناملموس كشورهای آسیایی با حضور كشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه در موزه هنر كتابخانه ملی چین در پكن گشایش یافت.

'حسین خلیفی' نماینده دفتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای در این ارتباط به ایرنا گفت: در این نمایشگاه كه آثاری از 17 كشور آسیایی از جمله ژاپن، كره جنوبی، كویت، فیلیپین، نپال، سریلانكا، ویتنام مالزی و اندونزی دایر شده است جمهوری اسلامی ایران نیز در دو غرفه آثاری را به معرض نمایش گذاشته است.
وی تصریح كرد: متراژ كل این نمایشگاه كه به عنوان یكی از زیر مجموعه های اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن ها دایر شده است هزار و 300 متر است كه 60 متر آن به ایران اختصاص یافته است.
خلیفی آشنایی مردم چین با میراث ناملموس كشورهای مختلف آسیایی، تبادل فرهنگی میان كشورهای شركت كننده و معرفی تاریخ و میراث ناملموس آسیا به كشورهای دیگر را از مهمترین اهداف این نمایشگاه عنوان كرد.
اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 كشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به مدت چهار روز در پكن پایتخت چین برگزار شد.
از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر 'محمد كشاورز زاده' سفیر ایران در چین، مجید مجیدی كارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناك در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های كهن آسیا، دكتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شركت كرده بودند.
موضوع اصلی این اجلاس «مبادلات و درك متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترك» بود.
هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های كشورهای آسیا و جهان، ایجاد سكوی یادگیری متقابل و توسعه مشترك تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی بود.
كمك به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترك توسعه آسیا و تحریك استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترك و جامعه بشری با سرنوشت مشترك و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس بود.
**آساق**1904**