۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83322557
T T
۰ نفر

راهبرد وزارت دفاع استفاده اثربخش از منابع است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83322557
راهبرد وزارت دفاع استفاده اثربخش از منابع است

تهران- ايرنا - وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بيانيه اي استفاده مفيد، كارآمد و اثربخش از توانايي ها، امكانات و منابع در دسترس را يكي از راهبردهاي مهم اين وزارتخانه اعلام كرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي وزارت دفاع، اين وزارتخانه با صدور بيانيه اي به مناسبت اول خرداد روز ملي بهره وري و بهينه سازي مصرف، تاكيد كرد: در شرايط كنوني و در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال 'رونق توليد' نامگذاري شده است بايد اين مهم بيش از هر زمان ديگري مورد توجه جدّي مديران و كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قرار گيرد.
وزارت دفاع در اين بيانيه تصريح كرد: امروزه رمز بقا و تمركز هر سازماني بر سه عنصر كيفيت ، هزينه و زمان نهاده شده است. اين سه عنصر ، مثلثي راهبردي را تشكيل داده اند كه در واقع مي توان آنها را ابزارهاي كاربردي بهره وري اطلاق كرد. بهره گيري از اين عناصردر حوزه دفاع و پشتيباني، موجب افزايش قدرت دفاعي به منظور حفظ منافع ملي كشور شده است.
در اين بيانيه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با مبنا قراردادن تحقق اهداف بهره وري در انجام تمام ماموريت ها ، برنامه ها و فعاليت هاي خود ، اصول حاكم بر بهره وري را در اين وزارتخانه نهادينه ساخته و آن را سرلوحه خود قرار داده است. استفاده مفيد ، كارآ و اثربخش از توانايي ها ، امكانات و منابع در دسترس، يكي از راهبردهاي مهم وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به شمار مي رود.
وزارت دفاع در بيانيه خود افزود: هم اكنون بهره گيري از نيروي انسانيِ كارآمد و متخصص ، ركن اصلي بهره وري در وزارت دفاع محسوب مي شود و پايبندي كامل به ارزش هاي ديني ، وجدان كاري ، فرهنگ ها و ارزش هاي مذهبي و سازماني سرلوحه تمامي اعمال كاركنان اين وزارتخانه است.
در ادامه اين بيانيه همچنين آمده است: ما تلاش كرده ايم تا بهبود مستمر بهره وري را در همه حوزه هاي تحقيقاتي، توليدي و خدماتي به عنوان يك الزام تلقي و با ايجاد نظامي پويا و پايدار در مديريت بهره وري بر آموزش و توانمند سازي نيروي انساني، افزايشِ تحقيق و توسعه ، استفاده از علم و دانش در اداره امور ، بهبود كيفيت و استاندارد سازي، بومي سازي مواد و قطعات وارداتي، رضايتمندي كامل نيروهاي مسلح بعنوان ذينفعان ، توانمند سازي و توسعه شبكه همكاران تأكيد و آن را عملياتي كنيم.
در اين بيانيه وزارت دفاع يادآور شد: تخصيصِ هدفمند منابع به فعاليت هاي ارزش آفرين، اصلاح مستمر الگوي مصرف و تمركز بر مديريت و كنترل هزينه ها از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه براي ارتقاي و بهبود كيفيت بهره وري است. سعي كرده ايم تا با بكارگيري اثربخش فناوري اطلاعات و ارتباطات بعنوان زيرساخت ارتقاء بهره وري ،ارزيابي مستمّر از آن در همه حوزه ها و سطوح سازماني به منظور شناسايي و تحليل مسائل ، تهيه و اجراي برنامه هاي بهبود داشته باشيم.
وزارت دفاع در ادامه اين بيانيه از كاركنان ، كارشناسان و مديران اين وزارتخانه در همه سطوح سازماني درخواست كرد تا با هدف بهبود مستمر بهره وري در جهت ارتقا و افزايش قدرت دفاعي كشور تلاش و كوشش مضاعف كنند و خود را ملزم و متعهد به رعايت اين اصول بدانند.
سيام*9612 ** 1336
۰ نفر