۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۳
کد خبر: 83322966
T T
۰ نفر
رئيس پليس راه استان: عامل انساني در 75درصد تصادف هاي سمنان نقش دارد

سمنان- ايرنا- رئيس پليس راه استان سمنان گفت: عامل انساني در وقوع تصادف جرحي و فوتي در محورهاي اصلي و فرعي استان سمنان 75 درصد نقش دارد.

سرهنگ تقي كبيري عصر سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل يكنواخت و كويري بودن جاده هاي سمنان بيشترين نوع تصادف هاي رانندگي در استان از نوع بي توجهي به جلو و واژگوني خودرو است.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه خودرو، جاده و انسان سه مولفه اصلي در علت تصادف به شمار مي رود، اما عوامل انساني بيشترين تاثير را در بروز سوانح رانندگي در جاده هاي استان دارد.
رئيس پليس راه استان سمنان ادامه داد: آمار كشوري واژگوني خودرو در جاده هاي كشور دستكم 35 درصد است در حالي كه اين رقم در محورهاي ارتباطي استان سمنان بيش از 60 درصد تخمين زده مي شود.
كبيري اضافه كرد: بازسازي نقاط حادثه خيز در محورهاي استان از اقدام هاي موثر براي كاهش تلفات جاده اي است و با پيگيري هاي پليس راه سمنان در سال هاي گذشته دستكم 25 نقطه احتمال تصادف و حادثه خيز استان رفع اشكال شد.
وي خاطرنشان كرد: جاده در حال تعريض و ساخت سمنان- فيروزكوه يكي از محورهاي حادثه خيز استان است كه مسئولان با برنامه ريزي اصولي براي تكميل اين طرح در كمترين زمان ممكن اقدام كنند.
رئيس پليس راه استان سمنان گفت: استفاده از ظرفيت بناهاي تاريخي و معرفي جاذبه هاي گردشگري در توقف مسافران عبوري در جاده هاي استان يكي از رويكردهاي موثر براي كاهش تصادف رانندگي است.
به گزارش ايرنا، استان سمنان با مساحتي بيش از 97 هزار كيلومتر مربع، حدود هشت هزار و 612 كيلومتر بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد و واقع شدن 620 كيلومتر از بزرگراه 900 كيلومتري تهران- مشهد در اين استان و عبور سالانه بيش از 22 ميليون نفر از جاده هاي اين خطه، از جمله ترافيك محورهاي اين استان است.
7339/7408