۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83324061
T T
۰ نفر
سطح مبارزه با  ملخ صحرایی در 8 استان كشور 295 هزار هكتار است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران كشور اعلام كرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در كشور ٢٩٥هزار و ٤١٤ هكتار از اراضی مرتعی 8 استان كشور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران كشور، اسماعیل نجار روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت سطح مبارزه با ملخ صحرایی در كشور اظهار داشت: بنابر آخرین آمار تا 31 اردیبهشت ماه، سطح مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در استان های خوزستان ١٣ هزارو ٩٧٥ هكتار، بوشهر ٤٣ هزارو ٢٤٥ هكتار، فارس ٤ هزارو ٨٦٢ هكتار، هرمزگان ٧١ هزارو ٩٨٢ هكتار، كرمان ٧ هزارو 50 هكتار، سیستان و بلوچستان ٧٩هزارو ٥٢٠ هكتار، جنوب كرمان٧١هزارو ٧٢٠ هكتار، خراسان جنوبی ٦٠ هكتار، كهگیلویه و بویراحمد ٣ هزار هكتار می باشد كه جمع كل سطح مبارزه در كشور ٢٩٥هزارو ٤١٤ هكتار از اراضی مرتعی 8 استان كشور صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه تاكنون آفت ملخ صحرایی خسارت جدی به باغات و مزارع كشور وارد نكرده است، افزود: به رغم حجم بالای آفت ملخ صحرایی در 8 استان كشور، اما اقدامات به موقع سازمان حفظ نباتات در جهت كنترل و مبارزه با این آفت بسیار موثر بوده است.
معاون وزیر كشور با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت بحران در این خصوص از اسفند سال گذشته تا كنون تصریح كرد: با توجه به حجم آفت ملخ صحرایی در كشور، به دستور وزیر كشور مبلغ 100 میلیارد ریال در مرحله اول و مجددا ٢0٠ میلیارد ریال پیشنهاد تامین اعتبار از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای این منظور درخواست شده است تا در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.
نجار گفت: تاكنون بیشترین مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب كرمان بوده است.
به گفته مسئولان وزارت جهاد كشاورزی با توجه به حركت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از سوی كشورهای حاشیه خلیج فارس به كشور تاكنون 148 بار شاهد هجوم ملخ های صحرایی به كشور بودیم كه هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی كرده است.
شایان ذكر است همت و تلاش استانداران، فرمانداران و مدیران جهاد كشاورزی استان های تحت تاثیر در عملیات مبارزه با ملخ های مهاجم و همچنین استفاده از ظرفیت های استان های تحت تاثیر و تامین بخشی از هزینه های مبارزه از محل اعتبارات استانی موجب شد تا نفوذ و حركت ملخ‌ها به سایر استان‌ها كنترل و متوقف شود.
اجتمام*7029*1193
۰ نفر