۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83328348
T T
۱ نفر

چهار پزشک متخصص اطفال برای خراسان جنوبی جذب شد

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83328348
چهار پزشک متخصص اطفال برای خراسان جنوبی جذب شد

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند از جذب چهار متخصص اطفال برای استان خبر داد و گفت: این پزشکان که در شهرستان های نهبندان، قاینات، درمیان و طبس مستقر خواهند شد فعالیت خود را خرداد ماه جاری آغاز خواهند کرد.

سید جلال احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان ها فاقد پزشک متخصص اطفال نبوده اند اما با توجه به نیاز ضروری و کمبود پزشک، سهمیه مربوطه در اختیارشان قرار گرفت که به صورت تعهد خدمت مشغول به کار خواهند شد.



وی اظهار داشت: در مجموع ۲۲ متخصص و چهار فوق تخصص اطفال در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کمبود پزشک متخصص از چالش های مهم و اصلی استان است و به طور تقریبی در تمامی رشته ها حتی در مرکز استان با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه هستیم.



وی افزود: هر سال تعدادی پزشک متخصص توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گذراندن طرح در استان های مختلف توزیع می شود و این پزشکان بعد از گذراندن طرح مربوطه در استان نمانده و بعد از ۱.۵ تا ۲ سال استان را ترک می کنند به همین دلیل دانشگاه مجبور به جایگزینی مجدد پزشک است.



احمدی گفت: در تمامی رشته ها از جمله داخلی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، قلب و رادیولوژی حتی در مرکز استان نیاز به پزشک متخصص داریم.



وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نمی تواند برای ماندگاری پزشکان در استان اقدام خاصی انجام دهد گفت: تنها کاری که از دست ما بر می آید ارایه مشوق هاست اما این موارد تاثیر زیادی در ماندگاری آنان ندارد.



وی تصریح کرد: سهمیه پزشکان متعهد به خدمت از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا آذرماه امسال به استان اعزام خواهند شد اما تعداد پزشکان هنوز مشخص نشده است.



۷۵۵۷*3028 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha