۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1954
کد خبر: 83328898
T T
۰ نفر

آیین های مذهبی یوم علی (ع) در پاکستان

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83328898
آیین های مذهبی یوم علی (ع) در پاکستان
مردم روزه دار پاکستان در مراسم یوم علی ( ع)

اسلام آباد - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مولای متقیان که در پاکستان به یوم علی (ع) معروف است، شیعیان سراسر این کشور، با برگزاری مراسم های عزاداری و براه انداختن دسته جات سینه زنی، در غم شهادت مظلومانه امام اول خود سوگواری کردند.

پیروان اهل بیت عصمت و طهارت امروز (یکشنبه) در شهرهای اسلام آباد و راولپندی با برگزاری مجالس عزاداری، روضه خوانی و راه اندازی دستجات سینه زنی و زنجیر زنی ارادت خود را به مولای متقیان حضرت امام علی (ع) نشان دادند.
در اسلام آباد روحانیون شیعه در مراسم های مختلف عزاداری طی سخنانی به بیان فضلیت واهمیت شب قدر پرداخته و از حضرت علی (ع) به عنوان نمونه انسان کامل، مظهر شجاعت وعدالت نام بردند.
با فرا رسیدن شب شهادت امام علی (ع) دولت پاکستان تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی و کویته برقرار کرده و هزاران نفر از نیروهای امنیتی شامل پلیس، یگان های ضد تروریستی و تکاوران (رنجرز) برای حفاظت از مراکز شیعیان، حسینیه ها و مسیرهای عبور دسته جات سینه زنی مستقر شدند.
فردا دوشنبه نیز درشهرهای مختلف پاکستان شیعیان این کشور در سوگ شهادت امام علی (ع) عزاداری کرده و مراسم های مختلف روضه خوانی و راه اندازی دسته جات سینه زنی برپا می کنند.
حضور مسلمانان اهل تسنن در مجالس سوگواری امیرالمومنین (ع) در پاکستان، یکی از ویژگی های خاص این روز محسوب می شود. بسیاری از گروه های مذهبی اهل تسنن امروز و فردا مراسم های ویژه ای برای بزرگداشت سالروز شهادت حضرت امام علی علیه السلام برگزار می کنند.
ایرانیان مقیم اسلام آباد نیز امشب در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران، ضمن شرکت در مراسم احیای دومین شب قدر در مجلس عزاداری امام اول شیعیان سوگواری خواهند کرد.
ایرانیان مقیم شهرهای پیشاور، لاهور، کراچی و کویته نیز در آیین های لیالی قدر و مراسم سوگواری مولای متقیان به شب زنده داری ومناجات می پردازند.


آساق ۲۷۴*۱۶۶۳**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha