۵ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83329086
T T
۰ نفر

فریادهای العفو العفو زیر آسمان خراسان شمالی

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۴
کد خبر: 83329086
فریادهای العفو العفو زیر آسمان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- امشب صدای ناله های دلم را از آسمان، حتی اینجا، از قعر چاه غفلت هایم، خوب می شنوم؛ امشب دلم را احساس می کنم و به صدای زنگار گرفته اش شنواتر شده ام.

به گزارش ایرنا، صدای الغوث الغوث دلم گویا در آسمان جاری است و من در شب تاریک، گرفتار در چاه تیره غفلت ها، به صدای العفو العفو قلبم، گوش سپرده ام، صدایش را خوب می شنوم.



ناله های العفو العفو که به یکباره بلند می شود، غوغایی به پا می کند، امشب هر که در گوشه ای، به سجاده و تسبیح و اشک های چشمانش دل بسته و به نام خداوند که او را با هزار نام می خوانند.



چشم دل ها، به نور فیضی است که از آسمان بر زمین باریدن گرفته است، دل ها در تکاپو است تا چشمه زلال اشک ها را به اقیانوس رحمت پرودگار پیوند بزند.



امشب دلها در تقلا است تا مبادا از قافله رستگاران جا بماند، مبادا خواب چشمانش را بگیرد، پایش بلغزد و بار گناهانش بر دوش همچنان سنگینی کند.



شاید همین تقلا و تکاپو، مرا به هیجان آورده است. آخر فرشتگان در لحظه لحظه امشب، رحمت و فضل می پاشند و هرکه به اندازه توان، برمی دارد و گفته می شود این توان، به وسعت قلب بسته است.



نقطه به نقطه شهر، مساجد و تکایا، پر از صدای الغوث الغوث و پناه خواهی بندگانی است که طلب مغفرت را فریاد می زنند و برخی هم زیاده خواسته و بخشودگی گناهان آینده و سرنوشت یک ساله خود را ضمانت می خواهند.



گفته می شود که سرنوشت شیعیان در شب قدر به دست امام زمان(عج) امضا می شود.



امشب اشک های توبه، با فریاد های انابه هم آواز شده تا قلب های زنگار زده را صیقل دهد.



مردم خراسان شمالی، در شب شهادت امام علی(ع) و دومین شب قدر، با حضور در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرستان های هشتگانه این استان، به برپایی آیین های خاص این شب پرداخته و از جمله با به جای آوردن نمازهای ۱۰۰ رکعتی، کتاب قرآن را گشوده و خداوند را برای بخشش گناهان و نزول فیض و رحمتش، به پاکان و آبرومندان درگاهش قسم می دهند.



فریاد «بک یا الله» و ... امشب سکوت آسمان را شکسته و سیل اشک ها، غبار آلودگی ها را از روح و جان خواهد زدود.



شب که رو به پایان گذارده و سحر که نزدیک شود، دل ها، مومن و مطمئن از نور خداوند پر از آرامش خواهد شد و چشم ها این آرامش و طمانینه را فریاد خواهند  زد.



۷۱۸۵/۵۱۳۲

 




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha